Yatılı bölge ortaokullarında okuyan öğrencilerde kaygı, yalnızlık, öz - yeterlik ve akademik başarı arasındaki ilişkiler
dc.contributor.advisor | Yazıcı, Hikmet | |
dc.contributor.author | Aydin, Burak | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:35:43Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:35:43Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-11-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653981 | |
dc.description.abstract | İkamet edilen yerlerdeki nüfusun az olması okullaşmayı sınırlandırmaktadır. Bu sınırlılığı aşmak ve buralarda yaşayan öğrencilerin eğitim ihtiyaçlarını karşılamak için yatılı bölge okulları açılmıştır. Daha önce ilkokul seviyesindeki öğrencilerin de devam ettiği bu okullarda halen ortaokul öğrencileri barınmakta ve öğrenim görmektedir. Bu okullarda öğrenin gören öğrencilerin bir kısmı ilkokulu birleştirilmiş sınıflarda okumuşlardır. Bu öğrenim kademesinin öğrencileri aynı zamanda ergenlik dönemini yaşamaktadır. Öğrencilerin akademik performansları öğrenim geçmişlerine ve psiko-sosyal özelliklerine dayalı olarak farklılaşabilmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, yatılı bölge ortaokulu öğrencilerinin kaygı, yalnızlık ve öz-yeterlik düzeyleri ile akademik başarı durumları arasındaki ilişkileri incelemektir. İlişkisel tarama modelindeki bu araştırma 375 (Kız=182, Erkek=193) yatılı bölge ortaokulu öğrencisi üzerinde yapılmıştır. Veriler, Kişisel Bilgi Formu, Durumluluk-Süreklilik Kaygı Ölçeği, Çocuklar İçin Okul Temelli Yalnızlık Ölçeği, Çocuklar İçin Öz-yeterlik Ölçeği ve TEOG başarı puanı ile toplanmıştır. Analizler için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı, Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi (ÇDRA) ve bağımsız t testi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre yalnızlık, öz-yeterlik alt ölçeklerinden akademik ve duygusal öz-yeterlik ile ilkokuldaki sınıf biçimi yatılı bölge ortaokulu öğrencilerinin akademik başarılarını anlamlı düzeyde yordamaktadır. İlkokul sınıf biçimine göre öğrencilerin öz-yeterlik alt ölçekleri duygusal ve sosyal öz-yeterlik düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Araştırma bulguları literatür bulgularıyla benzerlik göstermektedir. Ortaya çıkan sonuçların yatılı bölge ortaokullarında okuyan öğrencilere dönük planlanacak psiko-eğitimsel çalışmalara katkı sağlayabileceği değerlendirilmektedir. | |
dc.description.abstract | Underpopulated residences limit the schooling. To overcome this limiting and to supply the educational needs of these students regional boarding school opened. In the begining also primery school students attented the school but now only secondary school students get along together and do training. Some students of these schools were students of multigrade classes. Moreover these students live the adolescence period. The academic performence of the students may become different according to their past living and psycho-social characteristics. The main aim of this study is to investigate the relations between academic achievement and anxiety, loneliness and self-efficacy of boarders. This study in the correlational model was conducted on 375 boarders (Girls=182, Boys=193). Data was totalized with School-Based Loneliness Scale for Children, Conditional-Permanent Anxiety Scale, Self-efficacy Scale for Children and TEOG Scores. Pearson Product Moment Correlation Coefficient, Multipler Linear Regression Analysis, Independent t-test tecniques were used for analyses.According to results of the study, loneliness and self-efficacy subscales academical and emotional self-efficacy and primary school forms predict the academic achievement of the boarders at a certain level. There is no significal difference boarders self-efficacy; emotional self-efficacy and social self-efficacy according to primary school class forms. The research findings resemble to the literature findings. It is evaluated that the results can contribute the planning psychoeducational studies of boarders. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Yatılı bölge ortaokullarında okuyan öğrencilerde kaygı, yalnızlık, öz - yeterlik ve akademik başarı arasındaki ilişkiler | |
dc.title.alternative | The relationship between academic achievement and anxiety, loneliness and self - efficacy of the boarders | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-11-05 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Loneliness | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Boarders | |
dc.subject.ytm | Regional boarding primary education schools | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.subject.ytm | Anxiety level | |
dc.identifier.yokid | 10091349 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 414508 | |
dc.description.pages | 79 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı |