Show simple item record

dc.contributor.advisorYazıcı, Hikmet
dc.contributor.authorAydin, Burak
dc.date.accessioned2021-05-08T08:35:43Z
dc.date.available2021-05-08T08:35:43Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-11-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653981
dc.description.abstractİkamet edilen yerlerdeki nüfusun az olması okullaşmayı sınırlandırmaktadır. Bu sınırlılığı aşmak ve buralarda yaşayan öğrencilerin eğitim ihtiyaçlarını karşılamak için yatılı bölge okulları açılmıştır. Daha önce ilkokul seviyesindeki öğrencilerin de devam ettiği bu okullarda halen ortaokul öğrencileri barınmakta ve öğrenim görmektedir. Bu okullarda öğrenin gören öğrencilerin bir kısmı ilkokulu birleştirilmiş sınıflarda okumuşlardır. Bu öğrenim kademesinin öğrencileri aynı zamanda ergenlik dönemini yaşamaktadır. Öğrencilerin akademik performansları öğrenim geçmişlerine ve psiko-sosyal özelliklerine dayalı olarak farklılaşabilmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, yatılı bölge ortaokulu öğrencilerinin kaygı, yalnızlık ve öz-yeterlik düzeyleri ile akademik başarı durumları arasındaki ilişkileri incelemektir. İlişkisel tarama modelindeki bu araştırma 375 (Kız=182, Erkek=193) yatılı bölge ortaokulu öğrencisi üzerinde yapılmıştır. Veriler, Kişisel Bilgi Formu, Durumluluk-Süreklilik Kaygı Ölçeği, Çocuklar İçin Okul Temelli Yalnızlık Ölçeği, Çocuklar İçin Öz-yeterlik Ölçeği ve TEOG başarı puanı ile toplanmıştır. Analizler için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı, Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi (ÇDRA) ve bağımsız t testi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre yalnızlık, öz-yeterlik alt ölçeklerinden akademik ve duygusal öz-yeterlik ile ilkokuldaki sınıf biçimi yatılı bölge ortaokulu öğrencilerinin akademik başarılarını anlamlı düzeyde yordamaktadır. İlkokul sınıf biçimine göre öğrencilerin öz-yeterlik alt ölçekleri duygusal ve sosyal öz-yeterlik düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Araştırma bulguları literatür bulgularıyla benzerlik göstermektedir. Ortaya çıkan sonuçların yatılı bölge ortaokullarında okuyan öğrencilere dönük planlanacak psiko-eğitimsel çalışmalara katkı sağlayabileceği değerlendirilmektedir.
dc.description.abstractUnderpopulated residences limit the schooling. To overcome this limiting and to supply the educational needs of these students regional boarding school opened. In the begining also primery school students attented the school but now only secondary school students get along together and do training. Some students of these schools were students of multigrade classes. Moreover these students live the adolescence period. The academic performence of the students may become different according to their past living and psycho-social characteristics. The main aim of this study is to investigate the relations between academic achievement and anxiety, loneliness and self-efficacy of boarders. This study in the correlational model was conducted on 375 boarders (Girls=182, Boys=193). Data was totalized with School-Based Loneliness Scale for Children, Conditional-Permanent Anxiety Scale, Self-efficacy Scale for Children and TEOG Scores. Pearson Product Moment Correlation Coefficient, Multipler Linear Regression Analysis, Independent t-test tecniques were used for analyses.According to results of the study, loneliness and self-efficacy subscales academical and emotional self-efficacy and primary school forms predict the academic achievement of the boarders at a certain level. There is no significal difference boarders self-efficacy; emotional self-efficacy and social self-efficacy according to primary school class forms. The research findings resemble to the literature findings. It is evaluated that the results can contribute the planning psychoeducational studies of boarders.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleYatılı bölge ortaokullarında okuyan öğrencilerde kaygı, yalnızlık, öz - yeterlik ve akademik başarı arasındaki ilişkiler
dc.title.alternativeThe relationship between academic achievement and anxiety, loneliness and self - efficacy of the boarders
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-05
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLoneliness
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmBoarders
dc.subject.ytmRegional boarding primary education schools
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmAnxiety level
dc.identifier.yokid10091349
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid414508
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess