Beden eğitimi öğretmeni adaylarının mutluluk ve zindelik düzeylerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Tunçkol, Hulusi Mehmet | |
dc.contributor.author | Yazici, Ömer Faruk | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:35:42Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:35:42Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653973 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; Beden Eğitimi Öğretmeni adaylarının mutluluk ve zindelik düzeylerini bazı değişkenlere göre incelemek ve aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu; Karadeniz Teknik Üniversitesi (n=154), Gaziosmanpaşa Üniversitesi (n=161) ve Marmara Üniversitesi (n=128) Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü'nde öğrenim gören 280'i (%63.2) erkek ve 163'ü (%36.8) kadın olmak üzere toplam 443 Beden Eğitimi Öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; `Kişisel Bilgi Formu`, Lyubomirsky ve Lepper (1999) tarafından geliştirilen, Akın ve Satıcı (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan `Öznel Mutluluk Ölçeği` ve Ryan ve Frederick (1997) tarafından geliştirilen, Akın, Satıcı, Arslan, Akın ve Kayıs (2012) tarafından Türkçeye uyarlanan `Öznel Zindelik Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde istatistiksel yöntem olarak; betimsel istatistikler, bağımsız gruplar için t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Tukey çoklu karşılaştırma testi ve bağımlı değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek için Pearson Correlation testi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, araştırma grubunda yer alan katılımcıların orta seviyenin üzerinde mutlu ve zinde oldukları, mutlulukları ile zindelikleri arasında pozitif yönde orta düzeyde ilişki olduğu ve gelir durumu değişkenine göre katılımcıların mutluluk düzeylerinin anlamlı bir şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Ayrıca yaşanan yerleşim birimi, gelir durumu ve ders haricinde sağlıkla ilgili yayın okuma değişkenlerine göre de katılımcıların zindelik düzeylerinin anlamlı bir şekilde farklılaştığı belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine happiness and vitality levels of candidate Physical Education Teachers in terms of some variances and to determine relationship among these variances. The working group of this study consists of 443 Physical Education Teacher candidates who are students in Department of Physical Education Teaching in Karadeniz Technical University (n=154), in Gaziosmanpaşa University (n=161), and in Marmara University (n=128); 280 (%63.2) of whom are male and 163 (%36.8) of whom female students. As data collection tools `Personal Data Form`, `Subjective Happiness Scale` developed by Lyubomirsky and Lepper (1999) and adapted in Turkish by Akın and Satıcı (2011), and `Subjective Vitality Scale` developed by Ryan and Frederick (1997) and adapted in Turkish by Akın, Satıcı, Arslan, Akın and Kayıs (2012) have been used. As statistical method in data evaluation part descriptive statistical techniques, test-t for independent groups, one-way analysis of variance (ANOVA), Tukey multiple comparison test and to determine relationship between dependent variable, Pearson Correlation Test was used.In the light of findings obtained from study it is understood that participants of this working group are happy and fit above average, there is a medium-level positive relationship between their happiness level and vitality level and participants' happiness levels differ from significantly according to their level of income. Moreover, it is confirmed that participants' vitality levels differ from significantly according to such variances as their accommodation units, level of income and reading articles about health apart from classes. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden eğitimi öğretmeni adaylarının mutluluk ve zindelik düzeylerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analyzing of happiness and vitality levels of candidate physical education teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physical education | |
dc.subject.ytm | Happiness | |
dc.subject.ytm | Vitalism | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Physical self-concepts | |
dc.subject.ytm | Physical fitness | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Physical education and sports lesson | |
dc.identifier.yokid | 10094795 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 423168 | |
dc.description.pages | 122 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |