Show simple item record

dc.contributor.advisorEkiz, Durmuş
dc.contributor.authorSatilmiş, Nergis
dc.date.accessioned2021-05-08T08:35:40Z
dc.date.available2021-05-08T08:35:40Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-06-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653960
dc.description.abstractBu araştırma; sınıf öğretmenlerinin eğitimde yapılan değişimler hakkında görüşlerini tespit etmeyi, yapılan değişimlerle karşılaştıkları sorunları ve çözüm önerilerini belirlemeyi amaçlamaktadır.Nitel araştırma yaklaşımı benimsenen bu araştırmada belirlenen amaç doğrultusunda betimsel tarama (survey) yöntemi kullanılmıştır. Araştırma 2014-2015 eğitim öğretim yılında yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenen, Trabzon ili ilkokullarında görev yapan 100 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan anket ile toplanmıştır. Öğretmenlere uygulanan yarı yapılandırılmış anketle yapılan değişimlerin öğretmenler tarafından nasıl algılandığı araştırılmış elde edilen veriler, `sürekli karşılaştırmalı metot` ile analiz edilerek temalar halinde tablolaştırılarak sunulmuştur. Veriler yüzde ve frekans analizi yapılarak incelenmiştir.Araştırma sonucunda: eğitim sisteminde değişimler yapılırken öğretmenlerin görüşlerinin alınmadığı, değişimlerin genel de yukarıdan aşağıya doğru olduğu görülmüştür. Okullarda değişimleri başlatan ve yönlendirenlerin öğretmenler ve yöneticiler olması gerektiği ortaya konmuştur. Yapılan değişimlerde öğretmenlerin meslek arkadaşlarından ve yöneticilerinden bilgi aldıkları ve etkilendikleri belirlenmiştir. Okul yöneticileri değişimleri planlarken öğretmenlerin görüşlerine yer verildiği tespit edilmiştir. Eğitimde kısaca 4+4+4 olarak belirtilen eğitim öğretimdeki köklü değişikliğin uygulanmasıyla sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları sorunlar belirlenmiştir. Sınıf öğretmenlerinin yapılan değişimle norm fazlası olması, 5. Sınıf öğrencilerinin ortaokula aktarılması, 1. Sınıfa başlama yaşının 1 yıl erkene çekilmesi öğretmenler tarafından olumsuz bulunduğu tespit edilmiştir. Yapılan değişimlerin okulların altyapıları araştırılmadan yapıldığı görüşü tespit edilmiştir. Yeni düzenleme ile ilkokul ve ortaokul binalarının ayrılması, oyun ve fiziki etkinlik derslerinin sayılarının arttırılması olumlu bulunduğu tespit edilmiştir. Ancak uygulamada eksikliklerin var olduğu sonucuna varılmıştır. Çalışma ile eğitim alanında yapılan değişimler hakkında, öğretmenlerden elde edilen görüşlerden ve araştırma sonucundaki bulgulardan hareketle öneriler ortaya konmuştur.
dc.description.abstractThis study aims to determine the primary school teachers' perception of change, how the changes in education are understood by the primary school teachers, suggestions and the problems that the primary school teachers had because of these changes. Descriptive survey method was used in accordance with the aim that was determined in that study adopting qualitative research approach. The study was conducted in 2014-2015 Educational year. 100 primary school teachers working in primary schools which were determined with the purpose sampling method in Trabzon from the groups of the study. The data of the study were gathered with the semi-structured survey method. It is researched with the study that was applied to the teachers that how the changes are understood by the teachers and the data gathered were analyzed with ''permanently comparison method` and presented by tabulating in themes. The data were analyzed by making percentage and frequency analysis's.In Conclusion, It was seen that the teachers' opinions weren't taken and the changes were generally done from up to down. It was thought that it should be the teachers and the managers who'll start and direct the changes in schools. It was determined that by the changes, the teachers got the information from their colleagues and managers and were affected from them. It was determined that the school managers applied the opinions of the teachers when planning the changes. The problems that the primary school teachers had because of the system shortly called 4+4+4 in education, were identified. Becoming excess of norm because of the changes, the transferring of the 5th grade students to secondary school and changing the age for starting the first (1st) grade. Were thought negative by the primary school teachers. It was determined that the changes made were realized without looking for the school's basic facilities. Thanks to the new adjustment, to separate the primary and secondary school's buildings, to increase the number of the game and physical activity lessons were found positive. It was determined that there are some deficiencies in application. By the help of the evidences found at the end of the study and opinions gained from the teachers, lots of suggestions were revealed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin eğitimde değişim hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigating primary school teachers views about educational change
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-29
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation thought
dc.subject.ytmChange
dc.identifier.yokid10115663
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid449496
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess