dc.contributor.advisor | Baş, Mustafa | |
dc.contributor.author | Aydin, Elif | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:35:35Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:35:35Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-01-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653922 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin bireysel değerleri ile mesleki motivasyon ve mesleki yeterlilik düzeylerinin incelenmesidir. Bu çalışmanın diğer amacı ise; bireysel değer, mesleki motivasyon ve mesleki yeterlilik düzeyleri ile çeşitli demografik değişkenler (cinsiyet, yaş, mesleki deneyim, okul türü, hizmet içi eğitime katılma durumu, okul içinde sportif faaliyet düzenleme durumu, fiziki alt yapı değişkeni, okulun bulunduğu yerleşim yeri) arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırmada, betimsel araştırma yöntemi içerisinde sıklıkla kullanılan nicel araştırma desenlerinden tarama (survey) modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Trabzon il Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Ortaokul ve Liselerde görev yapmakta olan 82 (%21,9) kadın ve 293 (%78,1) erkek olmak üzere toplam 375 Beden Eğitimi Öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında, kişisel bilgi formu, İnce (2003) tarafından geliştirilen `Mesleki Motivasyon Ölçeği`, (Ünlü ve diğ., 2008) tarafından geliştirilen `Beden Eğitimi Öğretmeni Yeterlilik Ölçeği` ve Roy (2003) tarafın¬dan geliştirilen Asan, Ekşi, Doğan ve Ekşi, (2008) tarafından Türkçeye uyarlanması yapılan `Bireysel değer ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 21.00 programı kullanılmıştır. Ayrıca verilerin analizi için Çoklu Regresyon analizi, Pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısı tekniği, bağımsız t testi ve tek yönlü varyans analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmadanelde edilen bulgulara göre, Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki motivasyon ve mesleki yeterliliklerinin bireysel değerlerini anlamlı düzeyde yordadığı belirlenmiştir. Bireysel değerin; disiplin ve sorumluluk boyutunda, cinsiyet değişkeni arasında farklılık görülürken, cinsiyet, mesleki deneyim, yaş, okul türü, okulun bulunduğu yerleşim yeri ve okulun alt yapı değişkenlerinin ise beden eğitimi öğretmen yeterlilik (kişisel ve mesleki gelişim, öğrenciyi tanıma, öğrenme ve öğretme süreci, öğrenmeyi, gelişimi izleme ve değerlendirme) alt boyutları arasında da anlamlı farklılıkların olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların mesleki motivasyon alt boyutları (işin kendisi ve iş dışı motivasyon) ile cinsiyet, mesleki deneyim, yaş, hizmet içi eğitime katılma, okul içinde sportif faaliyet düzenleme ve okul alt yapısı değişkenleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Bireysel değer alt boyutları ile mesleki motivasyon ve mesleki yeterlilik alt boyutları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bulgular literatür ışığında tartışılmış ve ortaya çıkan sonuçlar doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Bireysel Değer, Beden Eğitimi Öğretmen Yeterliliği, Mesleki Motivasyon. | |
dc.description.abstract | This research is aimed at determining the relatıonships between individual values of the physical education teachers with vocational motivation and vocational proficiency levels. Another aim of this research is to study the differences between individual value, vocational motivation and vocational proficiency levels and demographic variables (gender, age, vocational experience, type of school, attendence of in service training. When doing this, within the description of research method, quantitative research and the survey model have been used. The study group consists of 375 physical Education teachers comprising 82 (21%) female and 293 (78%) male teachers working for the Trabzon Provincial Directorates of National Education. In order to collect data a demographic information form, `Vocational Motivation Scale` developed by İnce (2003), `Physical Education Teachers' Proficiency Scale` developed by Ünlü et al (2008), and `Individual Values Scale` develped by Roy (2003) that was adapted to Turkish by Asan et al (2008) were used in the study. In analysing the research data, the SPSS 21.00 software has been used. During the analysis process Multiple Regression Analysis, Pearson moment product correlation coefficient technique, independent t test and one way variance analysis techniques were employed. According to the evidence from the research of individual values of the physical education teachers with vocational motivation and vocational proficiency levels has been significantly foreseen. While there have been significant differences between the Discipline and Responsibility dimension of the individul value and gender variable, there also have been differences in between (gender, vocational experience, age, type of school, location of the school and the infrastructure variables of the school and physical education teachers proficiency sub dimensions). There has been significant differences between sub dimension vocational motivations of the participants and gender, vocational experience, age, participation in the in service trainingorganising sports activities at school and school sub variables. It has been observed that there has been positive and significant relation between vocational motivation, individual value sub dimension and the sub dimension of vocational proficiency. The findings have been discussed in the light of literature and suggestions have been evolved in accordance with the results.Keywords: Individual Value, Physical Education Teacher Proficiency, Professional Motivation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Beden eğitimi öğretmenlerinin bireysel değerleri ile mesleki motivasyon ve mesleki yeterlik düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of relationships between the individual values of physical education teachers with vocational motivation and their vocational proficiency levels | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-01-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Personal values | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Professional competence | |
dc.subject.ytm | Teacher proficiency | |
dc.subject.ytm | Physical education | |
dc.subject.ytm | Physical education and sports lesson | |
dc.identifier.yokid | 10134215 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 448304 | |
dc.description.pages | 205 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |