Show simple item record

dc.contributor.advisorBektaş, Fatih
dc.contributor.authorSivrikaya, Tarik
dc.date.accessioned2021-05-08T08:35:34Z
dc.date.available2021-05-08T08:35:34Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-09-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653915
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Boş Zaman Değerlendirme Alışkanlıkları ve Mesleki Doyum düzeylerini ortaya koymaktır.Bu araştırmada, katılımcıların `cinsiyet, medeni durum, yaş, gelir durumu, hizmet süresi ve görev yeri,` değişkenlerine göre Boş Zaman Değerlendirme Alışkanlıkları ve Mesleki Doyum düzeyleri incelenmiştir. Araştırmanın çalışma evrenini, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında, Trabzon M.E.B'e bağlı merkez, ilçe ve köy okullarında görev yapan 522 beden eğitimi öğretmeni, örneklemi ise; 310 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır.Boş Zaman Değerlendirme Alışkanlıkları ve Mesleki Doyum düzeylerine ait bulgular anket yoluyla elde edilmiş olup araştırmada veri toplama aracı olarak 'Kişisel Bilgi Formu', 'Boş Zaman Değerlendirme' ve 'Mesleki Doyum Ölçeği' kullanılmıştır. Anket bulgularının değerlendirilmesinde SPSS 22.0 paket programı ile; frekans aritmetik ortalaması, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Post hoc TUKEY, Post hoc LSD ve Pearson Correlation istatistiki yöntemler kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları sonucunda katılımcıların boş zaman değerlendirme alışkanlıkları cinsiyet, yaş ve çalıştığı yer değişkenlerine göre anlamlı bir fark tespit edilmezken, medeni durum değişkeni davranışsal alt boyutunda ve bekarların boş zaman değerlendirme alışkanlığında evlilere göre, ayrıca gelir durumu değişkeni davranışsal alt boyutu ve hizmet yılı değişkeni alt boyutlarında anlamlı fark tespit edilmiştir. Bununla birlikte katılımcıların mesleki doyumları incelendiğinde; cinsiyet ve gelir durumuna göre anlamlı fark tespit edilmezken; yaş ve medeni durum değişkeninde gelişme fırsatı alt boyutu, hizmet yılı ve çalıştığı yer değişkeninde ise, hem niteliğe uygunluk hem de gelişme fırsatı alt boyutunda anlamlı fark tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to present the level of vocational satisfaction and recreational habits of PE teachers. In this study the participants' sex, marital status, age, income statue, term of office, and place of duty and the level of their vocational satisfaction and recreational habits for variables have all been studied. Target population of the study includes 522 pe teachers working in public schools in the centre, towns and villages of Trabzon in 2015-2016 school year; however, research samples involve 310 pe teachers. The findings about the levels of vocational satisfaction and recreational habits of pe teachers have been obtained through a survey and in the research have'Personal Information Form', Scale of Vocational Satisfaction and Recreation' been used as data collection tool. In the evaluation of the survey findings, SPSS 22.0 package; frequency arithmetic mean, standard deviation, t-test, single direction variance analysis (ANOVA), and statisticals methods of Post hoc TUKEY, Post hoc LSD and Pearson Correlation have been used.As a result of research findings, a significant difference hasn't been seen in recreational habits of participants for their sex, age, place of duty variables, whereas there has been an important difference in behavioral sub-dimension of their marital status variable and in recreation habits of unmarried ones, rather than married pe teachers, and in behavioral sub-dimension of their income statues and their terms of office. In addition to this, in the study of vocational satisfaction of pe teachers it has been seen that while there is no significant difference in the statue of their sex and income, a good difference has been noticed in sub-dimension of development opportunity in age and marital status variables and also in sub-dimension of both quality convenience and devolopment opportunity in term of office and place of duty variablesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmenlerinin boş zaman değerlendirme alışkanlıkları ve mesleki doyumlarının incelenmesi (Trabzon örneği)
dc.title.alternativeStudy into vocational satisfaction and recreational habits of physical education teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-23
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmLeisure activities
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmPhysical education
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.identifier.yokid10125704
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448309
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess