Show simple item record

dc.contributor.advisorKeleş, Esra
dc.contributor.authorAteş, Neslihan
dc.date.accessioned2021-05-08T08:35:33Z
dc.date.available2021-05-08T08:35:33Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653905
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı öğretmen adaylarının internet bağımlılıklarını çeşitli değişkenler açısından inceleyerek; birbirleri ile ilişkili olduğu düşünülen, internet bağımlılığı, akademik erteleme eğilimi ve zaman yönetimi becerileri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Betimsel tarama modellerinden ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu çalışma nicel bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemi, 2013-2014 eğitim öğretim yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojlieri Eğitimi bölümünde öğrenim gören 327 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırma verileri; kişisel bilgi formu, internet bağımlılığı ölçeği, zaman yönetimi envanteri ve akademik erteleme eğilimi ölçeği olmak üzere 4 farklı veri toplama aracı kullanılarak toplanmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen veriler, SPSS 21 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik teknikleri, bağımsız t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), korelasyon analizi ve regresyon analizi tekniklerinden faydalanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmen adayları arasında patolojik internet kullanıcısı olarak nitelendirilen aday bulunmamaktadır. Öğretmen adayları, semptom göstermeyenler ve sınırlı semptom gösterenler olarak iki gruba ayrılmıştır. Öğretmen adaylarının internet bağımlılık ölçeğinden almış oldukları puanlar; cinsiyetlerine, öğrenim şekillerine, günlük internet kullanım sürelerine, internet kullanım amaçlarına ve en çok tercih ettikleri site türlerine göre farklılık göstermektedir. Buna karşılık, öğretmen adaylarının internet bağımlılık puanları, sınıf düzeylerine ve ne kadar süredir internet kullanmakta olduklarına göre farklılık göstermemektedir. Ayrıca öğretmen adaylarının internet bağımlılık düzeyleri ile zaman yönetimi becerileri arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının internet bağımlılık düzeyleri ile akademik erteleme eğilimleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olmadığı; akademik erteleme eğilimleri ile zaman yönetimi becerileri arasında ise anlamlı ilişki olduğu da çalışmadan elde edilen başka bir sonuçtur. Anahtar kelimeler: İnternet Bağımlılığı, Zaman Yönetimi, Akademik Erteleme, Öğretmen Adayı
dc.description.abstractThe purpose of this research is to investigate Computer Education and Instructional Technology Department pre-service teachers' internet addiction in terms of various variables and to examine of the correlation among internet addiction, academic procrastination, and time management strategies. The research is a quantitative study using correlational survey model as a descriptive research model. The sample consist of 327 pre-service teachers enrolled to Computer Education and Instructional Technology in Karadeniz Technical University in the spring term of 2014. The data were gathered by four data collection tools including personal information form, internet addiction scale, time management inventory, and academic procrastination scale. SPSS 21 statistical software was used during analyzing data. Descriptive statistical techniques, independent sample t-test, one-way ANOVA, correlation test, and regression test were employed to analyze the data.The results of the study showed that there was no pre-service teacher considered to be pathological Internet use in the sample of the research. Pre-service teachers were divided into two groups as no showing symptoms and limited showing symptoms of internet addiction. Internet addiction levels of pre-service teachers differed significantly according to gender, modes of teaching, daily internet use, purposes of internet, preferred web site. On the contrary, the internet addiction levels of pre-service teachers did not differ according to class level and experience of using internet. The results revealed a significantly negative correlation between levels of internet addiction and time management strategies of pre-service teachers. here was no difference between levels of internet addiction and academic procrastination. In addition with this finding, the results showed that academic procrastination was significantly correlated with time management strategies.Keywords Internet Addiction, Time Management, Academic Procrastination, Pre-service Teachersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü öğretmen adaylarının internet bağımlılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeExamining internet addiction levels of pre-service Computer Education and Instructional Technologies Teachers in terms of certain variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmDependency
dc.subject.ytmTime management
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmAcademic procrastination
dc.subject.ytmDepartment of computer education and instructional technology
dc.identifier.yokid10104558
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid423158
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess