dc.contributor.advisor | Çelik, Akın | |
dc.contributor.author | Zengin, Samet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:35:32Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:35:32Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-01-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653901 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Trabzon'un Ortahisar ilçesinde olan liselerde öğrenim görmekte olan ve okullarının bireysel, takım ve raket spor faaliyetlerine katılan lise öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Trabzon ili Ortahisar ilçesine bağlı belirlenen 17 farklı lisede öğrenim gören ve okulun spor faaliyetlerine katılan 284'ü kız, 414'ü erkek olmak üzere toplam 698 öğrenci oluşturmaktadır. Bu sporculardan 288'i erkek, 156'sı kız olmak üzere 444'ü takım sporları, 76'sı erkek, 48'i kız olmak üzere 124'ü bireysel sporlar ve 50'si erkek, 80'i kız olmak üzere 130'u raket sporları yapmaktadır. Bu araştırmada, veri toplama aracı olarak İpek İlter Kiper tarafından geliştirilen `Saldırganlık Envanteri` ve araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verileri bilgisayar ortamına aktarmada ve grafikleri çizmede Windows için Microsoft Excel 2007, istatistiki analizde SPSS 22.0 paket programı ve tezin yazımında ise Windows için Microsoft 2007 Ofis paket programı kullanılmıştır. Elde edilen verilere öncelikli olarak Saphiro-Wilk normallik testi uygulandı. Test sonucunda normal dağılıma sahip veriler için α= 0.05 önemlilik düzeyinde bağımsız iki grup için t-test (independent sample t-test) uygulandı, normal bir dağılıma sahip olmayan veriler için ise eş değer non parametrik testler olarak Mann Whitney U testi ve Kruskal-Wallis testleri uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, lise öğrencilerinin cinsiyete göre yıkıcı ve edilgen saldırganlık alt boyutları (p<0.05), lise öğrencilerinin lise türüne göre atılganlık alt boyutu (p<0.05), lise öğrencilerinin spor yapma yılına göre yıkıcı ve edilgen saldırganlık alt boyutları (p<0.05), lise öğrencilerinin anne eğitim düzeyine göre yıkıcı saldırganlık alt boyutunda anlamlı bir farklılık vardır (p<0.05). Lise öğrencilerinin yaşa, spor türüne, baba eğitim düzeyine ve aile gelir düzeyine göre tüm alt boyutları arasında (p>0.05), lise öğrencilerinin cinsiyete göre atılganlık alt boyutunda (p>0.05), lise öğrencilerinin lise türüne göre yıkıcı ve edilgen saldırganlık alt boyutlarında (p>0.05), lise öğrencilerinin spor yapma yılına göre atılganlık alt boyutunda (p>0.05), lise öğrencilerinin anne eğitim düzeyine göre edilgen saldırganlık ve atılganlık alt boyutlarında anlamlı bir farklılık yoktur (p>0.05). Anahtar Kelimeler: Spor, Saldırganlık, Atılganlık, Lise öğrencisi | |
dc.description.abstract | This study aims to determine the aggressiveness level of student athletes who are currently studying in high schools in Trabzon city Ortahisar province and participate in their schools' individual, team and racket sports activities. The population of the study are the student athletes who study in 17 different high schools in Trabzon city Ortahisar province and participate in their schools' individual, team and racket sports activities. The participants of the study are randomly selected two hundred and eighty-four (284) female, four hundred and fourteen (414) male, and six hundred and ninety-eight in total (698) student athletes studying in the aforementioned high schools and participate in their schools' individual, team and racket sports activities. There are four hundred and fourty-four (444) student athletes who participate in team sports, and two hundred and eighty-eight of them are male while one hundred fifty-six are female. There are one hundred twenty-four student athletes in individual sports of whom seventy-six (76) are male and fourty-eight (48) are female. There are one hundred and thirty (130) student athletes doing racket sports with a gender distribution of fifty (50) male and eighty (80) female. The `Agressiveness Scale` developed by İpek İlter Kiper and the demographic information questionnaire developed by the researcher have been used to collect the data of the study.Microsoft Excel 2007 for Windows is used to computerize the obtained data as well as designing the graphics. To analyze the statistical data SPSS 22.0 is used and Microsoft Office Word 2007 for windows is used. Firstly, for statistical analysis Saphiro-Wilk normality test is conducted. To check whether there are significant differences between the normally distributed two groups t-test for independent samples was conducted at α= 0.05 level. For the groups that are not normally distributed Mann Whitney U testi and Kruskal-Wallis tests are conducted.The results of the study reveal that there is statistically significant differences between the high school students' destructive and passive assertive sub-dimensions (p<0.05), assertiveness sub-dimension with respect to the type of highs school they attend (p<0.05), destructive and passive assertiveness sub-dimension with respect the year of sports experience (p<0.05), destructive assertiveness sub-dimension with respect to mother's education level (p<0.05). However, there is no statistically significant difference between the high school students' all sub-dimensions of age, sports type, father's education level and monthly family income level (p>0.05). There is also no statistically significant difference between the high school students' destructive and passive assertiveness sub-dimension with respect to the the type of highs school they attend (p<0.05), assertiveness sub-dimension with respect to the year of sports experience (p<0.05), passive aggresiveness and assertiveness sub-dimension (p<0.05).Key words: Sports, Aggresiveness, Assertiveness, High school student. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Bireysel,takım ve raket sporları yapan lise öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | The investigation of the aggressiveness level of high school student athletes in individual,team and racket sports | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-01-11 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Sportsmen students | |
dc.subject.ytm | Team sports | |
dc.subject.ytm | Individual sports | |
dc.subject.ytm | Aggressiveness | |
dc.subject.ytm | Assertiveness | |
dc.subject.ytm | Sport activities | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.identifier.yokid | 10097940 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 423166 | |
dc.description.pages | 176 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |