Coğrafya öğretiminde disiplinler arası yaklaşıma dayalı GEMS uygulamaları: Trabzon BİLSEM örneği
dc.contributor.advisor | Şeyihoğlu, Ayşegül | |
dc.contributor.author | Bariş, Şafak | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:35:32Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:35:32Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653898 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Coğrafya öğretiminde disiplinler arası yaklaşıma dayalı GEMS tabanlı öğrenme etkinliklerine yönelik öğretmen ve öğrenci görüşlerini tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yaklaşımı ile gerçekleştirilen bu araştırmada, özel durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen ders planları Trabzon BİLSEM' de uygulanmıştır. Uygulama sonrasında öğretmen ve öğrencilerin görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile alınmıştır. Bu formlar içerik analizine tabi tutularak bulgular elde edilmiştir. Bu aşamada formda bulunan ifadeler kodlanmış ardından benzer ifadelerin ve kategorilerin tespiti yapılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını; Trabzon BİLSEM' de çalışan 6 öğretmen ve öğrenim gören 21 öğrenci oluşturmaktadır. 2015-2016 eğitim öğretim yılının bahar döneminde gerçekleştirilen uygulama 4 hafta sürmüştür.Araştırma sonunda elde edilen bulgulara bakıldığında GEMS uygulamalarının hem öğretmenler hem de öğrenciler üzerinde olumlu etki bıraktığı görülmüştür. Araştırma sonucunda öğretmenlerin etkinlikleri; kullanılabilir, seviyeye uygun, ilgi çekici, motivasyonu ve anlaşılabilirliği arttırıcı bulduğu söylenebilir. Öğrenciler ise süreci eğlenceli, kolaylaştırıcı, heyecan verici, deneme yanılmaya imkan veren, derse yönelik tutumu geliştirebilir nitelikte değerlendirmişlerdir. Bu sonuçlara dayalı olarak; Coğrafya öğretiminde ve BİLSEM' ler de GEMS tabanlı öğrenmenin etkili şekilde uygulanabileceği söylenebilir. Uygulayıcı olan öğretmenlerin GEMS ile ilgili farkındalığının arttırılması, bu tarz uygulamaların alan eğitimine transfer edilmesi ve yaygınlaştırılması önerilebilir | |
dc.description.abstract | This research was done to find out the opinions of teachers and students about the GEMS-based learning activities in teaching Geography. The study conducted with qualitative research approach is performed special case study. Lesson plans developed from research methodology were implemented to Trabzon BİLSEM. After the implementation, teachers' and students' opinions were taken using semi-structured interview forms. At this stage, statements in the forms were grouped according to similarities and categories. Of the research participants in Trabzon BİLSEM, a group of six teacher sand 21 students was created. In the spring semester of the 2015-2016 academic year, the application was tested for four weeks.The study's findings revealed that the implementation of GEMS has a positive impact on teachers and students. According to the teachers, the application is useful, level-appropriate, motivating, understandable, and enhances the learning experience. According to the students, the application is enjoyable, user-friendly, allows trial and error, and improves students' attitude towards nature. Based on these findings, GEMS can be an effective tool in teaching geography. The knowledge and implementation of GEMS should be spread accordingly. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Coğrafya öğretiminde disiplinler arası yaklaşıma dayalı GEMS uygulamaları: Trabzon BİLSEM örneği | |
dc.title.alternative | GEMS application – based on interdisciplinary in geography teaching: Sample of Trabzon BİLSEM | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Geography education | |
dc.subject.ytm | Geography teaching | |
dc.subject.ytm | Geography lesson | |
dc.subject.ytm | Interdisciplinary | |
dc.subject.ytm | Interdisciplinary analogy based teaching | |
dc.subject.ytm | Science and arts centers | |
dc.subject.ytm | Great Exploratıons in Math and Science | |
dc.identifier.yokid | 10115294 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 449497 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Coğrafya Eğitimi Bilim Dalı |