Show simple item record

dc.contributor.advisorYüksek, Selami
dc.contributor.authorÖlmez, Cengiz
dc.date.accessioned2021-05-08T08:35:27Z
dc.date.available2021-05-08T08:35:27Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653858
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; müzikli ritim çalışmaları ile yapılan taekwondo eğitiminin çocukların teknik ve motorik gelişimlerine olan etkilerini incelemektir.Bu amaçla, daha önce hiç taekwondo deneyimi olmayan 14'ü kız, 14'ü erkek olmak üzere toplam 28 öğrencinin araştırmaya gönüllü katılımı sağlandı. Bu 28 öğrenciden 7'si kız, 6'sı erkek olmak üzere toplam 13 kişilik deney grubu ve 7'si kız, 8'i erkek olmak üzere toplam 15 kişilik kontrol grubu oluşturuldu. Katılımcıların 12 hafta süren eğitim süreçlerinde; kontrol grubuna, klasik taekwondo antrenmanı yaptırılırken, deney grubuna ise; aynı antrenman programına ilave olarak, antrenman içinde çeşitli tempolarda (50-200 bpm) müzikli ritim çalışmaları yaptırıldı. Bu ritim çalışmaları öğrenme, uygulama ve pekiştirme aşamalarında, hareketin tüm parçalarının ritim eşliğinde söylenmesi, canlandırılması, uygulanması ve tekrar edilmesi yoluyla yapıldı. Araştırmanın ön test ve son test aşamalarında motorik performansların tespit edilmesi amacıyla; sürat için 20 metre sürat testi; denge için flamingo denge testi; sıçrama performansı için dikey sıçrama, tek ayak-çift ayak yatay sıçrama ve beşli sıçrama (penta jump) testi; esneklik için otur uzan, spagat ve sırt kaşıma testi; kuvvet için 30 saniye mekik ve 30 saniye şınav testi; çabukluk için İllinois çabukluk testi; anaerobik güç için dikey sıçrama testi ve dayanıklılık için multistage shuttle run kullanıldı. Araştırma sonunda sporcuların taekwondoya ait teknik gelişimleri, poomse uygulaması (poomsae taegeuk sam jang) ile; teorik bilgi ve hakimiyetleri, teorik teknik bilgi formu ile belirlendi. Verilerin istatistiksel analizi için SPSS 23.0 istatistik programı kullanıldı ve anlamlılık düzeyi olarak p<0,05 değeri alındı.Araştırmadan elde edilen bulgular, deney grubu katılımcılarının göstermiş olduğu gelişim düzeyi ile kontrol grubu katılımcılarının göstermiş olduğu gelişim düzeyi arasında, deney grubu lehine belirgin bir fark olduğunu gösterdi.Sonuç olarak, spor eğitiminde ritim ve müziğin doğru şekilde kullanılması, sporcuların psikomotor, bilişsel ve duyuşsal gelişimlerine katkıda bulunarak, performans gelişimlerini önemli derecede hızlandırmaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of the study was to investigate the effects of taekwondo training made with rhythm trainings along with music on technical and motoric developments of children.For this purpose, an experimental group who are inexperienced in taekwondo composed of 7 girls and 6 boys totally 13 students and a control group who are inexperienced in taekwondo composed of 7 girls and 8 boys totally 15 students were formed with 14 boys and 14 girls totally 28 students with voluntary participation. During 12-week training durations of participants were applied classic taekwondo training applications to the control group and rhythm training with music applications with different tempos (50-200 bpm) in the working in addition to the same training programs to the experimental group. This rhythm studies were performed with saying, vitalization and repeating methods along with rhythm of all pieces of motion in learning, practicing and consolidation phases. 20-meter sprint test for velocity; flamingo balance test for balance; vertical jump test, horizontal jump test with double leg and a leg and penta jump test for jumping; sit and reach, split and back scratch test for flexibility; 30 seconds sit-up and 30 second push up test for strength; illinois agility test for agility and multistage shuttle run for endurance were performed in the pretest and posttest phases in an attempt to determining of motoric performances of athletes. The poomsae application (Poomsae Taegeuk Sam Jang) for taekwondo technical improving of athletes and the taekwondo theoretical technique knowledge form for theoretical knowledge and mastery of taekwondo main techniques of athletes were determined at the end of research. SPSS 23.0 statistical software was used to statistical analyses of data and the statistical significance was set at p<0.05.The results obtained on the research indicated that there were significant differences between experimental group and control group in favor of experimental group.As a result, using of rhythm and music in sport education correctly accelerate psychomotor, cognitive and affective development of athletes significantly.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleMüzikli ritim çalışmaları ile yapılan taekwondo eğitiminin çocukların teknik ve motorik gelişimlerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of taekwondo training made with rhythm with music trainings on technical and motoric developments of children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTechnical properties
dc.subject.ytmMotoric features
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmSport education
dc.subject.ytmSport activities
dc.subject.ytmTaekwondo
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic assisted education
dc.subject.ytmRhythm
dc.subject.ytmTechnical
dc.identifier.yokid10154718
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471995
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess