Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakıroğlu, Ünal
dc.contributor.authorAtabay, Melek
dc.date.accessioned2021-05-08T08:35:27Z
dc.date.available2021-05-08T08:35:27Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-01-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653857
dc.description.abstractÇevrimiçi öğrenme ortamları sağladıkları araçlarıyla yetişkin eğitiminde de kullanılmaya başlanılmıştır. Çevrimiçi öğrenme ortamlarında öğrenenlerin mevcut çalışma alışkanlıklarının yapılan ders içi ve ders dışı etkinliklerden dolayı farklılaşabilmektedir. Öğrenciler yetişkin olduğunda öğrencilerin çevrimiçi ortamdan yararlanma şekilleri bu ortamlarda çalışma alışkanlıkları geliştirmelerine sebep olabilir. Bu düşünceden hareketle bu çalışmada çevrimiçi öğrenme ortamlarında yetişkinlerin çalışma alışkanlıklarının nasıl geliştiği belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Eğitim Teknolojileri Tezsiz Yüksek Lisans Programı, 1. Sınıfına devam eden 19 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma bir dönem boyunca devam eden Araştırma Yöntem ve Teknikleri ders süresince gerçekleştirilmiştir. Veriler, öğrencilerin ders dışı etkinliklerde (ödev, proje) yapmış oldukları etkinlikler çerçevesinde toplanmıştır. Çalışmanın başında `Çalışma Alışkanlıkları ve Tutumları` ölçeği ile öğrencilerden alınan nicel veriler ile başlangıçtaki çalışma alışkanlıkları hakkında genel bir bilgi edinilmiştir. Dönem boyunca araştırmacı tarafından oluşturulmuş olan `Kontrol Listesi` ve yapılan mülakatlar ile elde edilen nitel veriler ile çalışma alışkanlıklarının gelişimi veya değişimi ortaya konulmuştur. Sonuç olarak, Paylaşma, Problem Çözme, Ürün Geliştirme, İzleme ve Araştırma gibi alışkanlıkları ortaya çıkmıştır. Bu alışkanlıklar çerçevesinde sergilenen eylemlerin bir kısmı önceki alışkanlıkların yeniden şekillenmesi olarak ortaya çıkarken, daha önce sergilenmeyen bazı yeni eylemler de görülmüştür. Çevrimiçi ortamda yetişkinlerin bu alışkanlıkları sergilemelerinde çevrimiçi ortamın özellikleri, yetişkinlik özellikleri ve dersin özellikleri etkili olmuştur. Elde edilen sonuçların çevrimiçi öğrenme ortamlarında yetişkinler için yapılacak olan uygulamalarda ders tasarımcılarına özellikle ders dışı etkinliklerin planlanması bağlamında katkı sağlaması beklenmektedir. Anahtar Kelimeler: Çalışma Alışkanlıkları, Yetişkin Eğitimi, Çevrimiçi Öğrenme Ortamları. 
dc.description.abstractNowadays online learning environments were started to using in adult education with the tools they provide. Study habits of learners can differentiate in online learning environments because of the in and out of class activities. Also when students become adults, the way in which students use the online environment can lead them to develop new habits in these settings. In this regards, the development of study habits of adults in online learning environments were determined in the study. The participants of the study were 19 educational technology non-thesis master's program students who were in their first year. The study was carried out within the Research Methods and Techniques class through one semester. Data collected through out class activities such as homeworks and projects. At the beginning general information of the current study habits of students were determined quantitatively by using `study habits and attitudes` scale. Throughout the semester `control list` developed by the researcher and semi structured interview forms were used to track the development and change in study habits qualitatively. As result of data analysis, study habits was identified such sharing, problem solving, product development, monitoring and research. While some of the actions displayed as a part of these habits appear as a remodeling of previous habits, some new actions came up that have not been displayed before. Features of the online environments and lesson and adults' characteristics have influenced adults for displaying these habits in an online setting. In conclusion, results derived from this qualitative study will be a guide for lesson designers to plan activities for adult learners in online learning environments especially planning out of class activities. Keywords: Study Habits, Adult Education, Online Learning Environments.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYetişkinlerin çevrimiçi öğrenme ortamlarındaki çalışma alışkanlıklarının belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermining adults' study habits in online learning environment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-23
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmElectronic learning
dc.subject.ytmHabits
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmComputer assisted learning
dc.subject.ytmStudy habits
dc.subject.ytmOnline learning
dc.subject.ytmAdult education
dc.identifier.yokid10136213
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid472020
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess