Show simple item record

dc.contributor.advisorDemircioğlu, İsmail Hakkı
dc.contributor.authorSavlet, Ragip Yusuf
dc.date.accessioned2021-05-08T08:35:23Z
dc.date.available2021-05-08T08:35:23Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653832
dc.description.abstractÖğretmenler eğitim araştırmalarını takip ederek bunları meslek hayatlarına yansıtmalı ve karşılaştıkları problemleri bilimsel metotları takip ederek çözebilmelidirler. Böylece hem eğitim bilimlerinin sağladığı katkı ile daha iyi bir eğitim öğretim sağlanacak, hem de daha iyi bireylerin yetişmesine olanak sağlanacaktır. Bu çalışmanın amacı, tarih öğretmenlerinin eğitim araştırmalarını takip etme ve sonuçlarını uygulamaya yansıtma düzeylerini ortaya çıkarmaktır. Bu bağlamda çalışmada, tarih öğretmenlerinin eğitim araştırmalarını hangi yöntemler ile takip ettikleri ve eğitim araştırmalarından elde ettikleri sonuçları derslerine ne şekilde yansıttıklarını ortaya koymayı hedeflemektedir.Çalışma karma bir araştırma olup, çalışmada hem nicel ve hem de nitel bir yaklaşım takip edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket ve yarı yapılandırılmış mülakat kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini Trabzon ilindeki liselerde görev yapan 100 tarih öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada evrenin hepsine ulaşılmak istendiğinden araştırma örneklem gerektirmemektedir. Elde edilen veriler betimsel analiz ve içerik analizi yaklaşımlarıyla değerlendirilmiştirAraştırma kapsamında kullanılan veri setinin analizi sırasında frekans ve yüzde betimsel istatistik göstergeleri olarak kullanılmıştır. Araştırma sürecinin tamamlanmasıyla, tarih öğretmenlerinin; eğitim araştırmalarını takip etme düzeylerinin yeterli olmadığı, eğitim araştırmalarının uygulamaya yansıtma düzeylerinin yeterli olmadığı ve eğitim araştırmalarına yönelik yeterlilik düzeylerinin yüksek olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim Araştırmaları, Tarih Öğretmeni, Eylem Araştırması, Araştırmacı Öğretmen
dc.description.abstractTeachers should follow educational research and reflect them in their professional life and solve the problems they encounter by following scientific methods. Thus, with the contribution provided by the educational sciences, a better education and training will be provided and better individuals will be trained. The aim of this study is to reveal the level of history teachers' following educational researches and reflecting the results into practice. In this context,this study will try to show in which ways history teachers follow educational researches and how they reflect the results collected from educational studies into their lessons.It is a mixed study in the study and both quantitative and qualitative approaches were followed in the study. Survey and semi-structured interview will be used as data collection tool in the research. The universe of the research is the history teachers working in the high school in Trabzon. Research does not need to sample as the universe is all about reaching work. It will be evaluated with the obtained descriptive analysis and content analysis approaches.Keywords: Educational Research, History Teacher, Action Research, Teacher As Researcheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTarih öğretmenlerinin eğitim araştırmalarını takip etme ve sonuçlarını uygulamaya yansıtma düzeylerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of history teachers' level of following the educational researches and reflecting the results in to practice
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHistory research
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTopic tracking
dc.subject.ytmHistory
dc.subject.ytmHistory education
dc.subject.ytmField research
dc.subject.ytmScientific researchs
dc.identifier.yokid10162430
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471997
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineTarih Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess