Show simple item record

dc.contributor.advisorKalyoncu, Raif
dc.contributor.authorHizal, Adem Yavuz
dc.date.accessioned2021-05-08T08:35:23Z
dc.date.available2021-05-08T08:35:23Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-08-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653828
dc.description.abstractBu araştırmada Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görsel Sanatlara ve Sanat Etkinliğine ait tutumları incelenmiştir. Bu araştırmanın problemini Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görsel Sanatlar ve Sanat Eğitimine yönelik tutumları ile bu tutumların bazı değişkenlerle arasındaki ilişkileri oluşturmaktadır. Araştırmanın deseni; Nicel yaklaşıma dayalı Betimsel Araştırma yöntemlerinden olan Tarama (Survey) yöntemi kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 Eğitim Öğretim yılında ki Trabzon ve ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda çalışan 171 Okul Öncesi Öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacının kendisi tarafından geliştirilen Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sanata ve Sanat Etkinliğine karşı Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin yorumlanması için SPSS programı ve veri analizi için tanımlayıcı istatiksel işlemler, ölçeğin psikometrik işlemlerinde açımlayıcı faktör analizi ve karşılaştırmalı istatistik tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; Sanata ve Sanat Etkinliğine karşı en yüksek tutum değerine sahip olanlar liselerdeki okul öncesi sınıflarında görev yapan okul öncesi öğretmenleri çıkmıştır. Mezun oldukları program dikkate alındığında, en yüksek tutum değerine çocuk gelişiminden mezun olan öğretmenlerin sahip olduğu, en düşük tutum değeri ise okul öncesi mezunu öğretmenlerde olduğu görülmüştür. Çocuk gelişimi programından mezun olan öğretmenlerin sanat etkinliğine karşı tutumlarının anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür. Sanat Etkinliği yapabilmek için görsel sanatlarla ilgili bir eğitim alan öğretmenlerin puanı almayanlarınkine oranla daha yüksek bulunmuştur. Öğretmenlik deneyimi ile sanat etkinliğine karşı tutumları arasında anlamlı bir fark tespit edilememiştir. Bayan öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre çok daha fazla olduğu tespit edilmiş ve yapılan analizde kadın ve erkek öğretmenlerin sanat etkinliğine karşı tutumları arasında anlamlı bir fark olmadığı tespit edilmiştir. Çalışmaya katılan öğretmenlerin çalıştıkları okul türleri ile sanat etkinliğine karşı tutumları arasında anlamlı bir farka rastlanmamıştır.
dc.description.abstractIn this research,the attitudes of pre-school teachers towards both art and art activities they use in their classes are investigated. The attitudes of pre-school teachers towards art and the relationship between these attitudes and some variables creates the problem of this research. The pattern of the research; the survey technique that is one of the methods of descriptive research based on quantitive approach is used. 171 pre-school teachers working in Trabzon Ministry of Education schools in 2014-2015 education year forms research's working group. In this research, the attitudes of pre-school teachers towards art and art activities scale that is developed by the researcher in order to gather information is used.The result of the research; it comes out that the pre-school teachers working in high schools' pre-school classes have the most attitude value towards art and art activities. When the departments teachers graduated are considered,the ones who graduated from Child Development and Training Department have the most attitude value.Also,the others who graduated from Early Childhood Education Department have the least attitude value. It's obvious that the teachers graduted from Child Development and Training Department have more attitude value towards art activities.To make a comparison,the points of teachers who had an education related with visual arts in order to do art activities are better than the others who do not.No difference between their teaching experience and the attitudes towards art activities is determined.But it is determined that the number of women teachers are more than men.And in the analysis,there is not a meaningful difference between men and women teachers' attitudes towards art activities. There is not a meaningful difference between the types of schools tecahers are working and their attitudes towards art activities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin görsel sanatlara ve sanat etkinliğine yönelik tutumlarının incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of pre-school teachers' attitudes towards art and art activities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-18
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmVisual arts
dc.subject.ytmVisual arts education
dc.subject.ytmVisual arts course
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmArt activities
dc.identifier.yokid10161644
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471998
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineResim-İş Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess