dc.contributor.advisor | Karal, Hasan | |
dc.contributor.author | Solak Berigel, Duygu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:35:21Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:35:21Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-01-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653819 | |
dc.description.abstract | Teknolojideki hızlı gelişmeler, işitme engelli öğrencilerin istihdamında daha yüksek matematiksel beceri ve bilgi ihtiyacını beraberinde getirmektedir. İşitme engelli öğrencilerin toplumda bağımsız bireyler olabilmeleri için tıpkı normal işiten yaşıtları gibi matematiği öğrenmeleri gerekir. Bu çalışmada, işitme engelli öğrencilere yönelik tasarlanan teknoloji destekli matematik öğrenme ortamlarının işitme engelli öğrencilerin matematiksel becerilerinin gelişimine etkisinin incelenmesi ve bu süreçten yansımaların aktarılması amaçlanmıştır. Araştırmada birinci aşama olarak araştırma problemleri analiz edilmiştir. İkinci aşama olarak ADDIE (Analyze, Design, Development, Implementation, Evaluation) modeline göre işitme engelli öğrencilere yönelik teknoloji destekli matematik öğrenme ortamları geliştirilmiştir. Üçüncü aşama olarak ise geliştirilen öğrenme ortamları işitme engelli öğrencilerin matematik derslerinde uygulanarak öğrencilerin matematiksel becerilerinin gelişimine etkisi incelenmiş ve ortamdan yansımalara yer verilmiştir. İşitme engellilere yönelik geliştirilen teknoloji destekli matematik öğrenme ortamları, Trabzon Ortahisar Çamlık İşitme Engelliler İlkokulu'nda, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde üçüncü sınıfta öğrenim gören 3 işitme engelli öğrenciye toplamda 13 hafta (65 ders saati) boyunca uygulanmıştır. Özel durum çalışması yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, veri toplama aracı olarak mülakatlar, gözlem formları, dokümanlar, alan notları ve video kayıtları kullanılmıştır. Nitel veri analizi yöntemleri kullanılarak çalışmadan elde edilen veriler analiz edilmiştir. Bulgular incelendiğinde, işitme engellilere yönelik geliştirilen teknoloji destekli matematik öğrenme ortamlarının, öğrencilerin derse katılımlarını, motivasyonlarını ve ilgi düzeylerini arttırdığı, öğrencilere zengin alıştırma ve pekiştirme olanakları sunarak geniş bir yelpazede öğrenme faaliyetlerine devam etmesine olanak sağladığı görülmektedir. Bu bağlamda, ortamın sunmuş olduğu imkânların, materyal eksikliği, motivasyon, pekiştirme, görselleştirme ve öğrenciyle iletişim gibi birçok probleme çözüm getirdiği ve öğrencilerin özgüvenlerini arttırarak başarılarına olumlu katkılar sağladığı sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | New trends and developing technologies compose need for higher mathematical skills and ability for hearing impaired students' deploy in daily life. Hearing impaired students need to learn mathematics just like normal hearing peers so that they become independent individuals in society. In this study, it is aimed that how technology based mathematics learning environment designed affected to hearing impaired students' mathematics learning and skills and reflections from duration. As a first stage research problem was analyzed. For second stage, technology based mathematics learning environment was developed regarding ADDIE model. At third stage, effects of developed learning environment were applied to hearing impaired students mathematics learning environment and an effect of developed environment was investigated and reflections of findings were mentioned. Study was conducted to Trabzon Ortahisar Çamlık Hearing Impaired Students Primary School, in 2014-2015 learning semester, spring term to 3 third grade hearing impaired students during 13 weeks (65 hour). Case study method used in this study and data collected with interviews, observation forms, documents, field notes and video records. Obtained data was analyzed with qualitative analyze techniques. As a result, technology supported mathematics learning environment increased student's motivation, interest, participation level to courses and offer enriched practice and enhancement materials in a wide perspective. At this dimension, developed mathematics learning environment supplied effective solutions to teachers' existing problems related with inefficient and insufficient materials, motivation visualization, and interaction with students also developed environment increased students' self confidence concluding with success in mathematics course. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Teknoloji destekli matematik öğrenme ortamlarının işitme engelli öğrencilerin matematik becerilerine etkilerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the influences of technology assisted mathematics learning environments on the mathematical abilities of hearing impaired students | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-01-16 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning environment | |
dc.subject.ytm | Hearing impaired | |
dc.subject.ytm | Instructional technologies | |
dc.subject.ytm | Technology based instruction | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Mathematical skill | |
dc.subject.ytm | Handicapped children who need special education | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.identifier.yokid | 10177722 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 494314 | |
dc.description.pages | 191 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı | |