Show simple item record

dc.contributor.advisorBaki, Adnan
dc.contributor.authorGürsoy, Kadir
dc.date.accessioned2021-05-08T08:35:21Z
dc.date.available2021-05-08T08:35:21Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2021-03-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653816
dc.description.abstractProblem çözme becerisi gerek günlük hayatta gerekse akademik hayatta en önemli becerilerden biridir. Bununla birlikte, teknolojinin büyük bir hız ile ilerlemesi ve eğitim-öğretim faaliyetlerinde kendini göstermesi üzerine iki önemli tema bir araya gelerek birçok araştırmanın konusu olmuştur. Büyük resmin küçük parçalarını sergileyen çalışmaları bir araya getirilerek büyük resmin ne söylediğini belirlemek bu anlamada daha da önem kazanmıştır. Bu durum doğrultusunda araştırmanın amacı, bilgisayar destekli matematik öğretiminin problem çözme başarısı üzerindeki etkisini inceleyen çalışmaları meta-analiz ve meta-sentez yöntemiyle bir araya getirerek, bilgisayar destekli matematik öğretiminin problem çözme başarısına genel etkisini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda, bilgisayar destekli matematik öğretiminin öğrenme alanlarına, örneklem türüne, yıllara, yazılım türüne, ülkelere ve uygulama sürelerine göre etkisi incelenmiştir. Araştırmanın diğer bir amacı da bilgisayar destekli matematik öğretiminin matematiğe yönelik tutuma ve problem çözme başarısındaki kalıcılığa genel etkisini ortaya koymaktır.Çalışmanın amacı doğrultusunda yurt içindeki çalışmalar için `Ulusal Tez Merkezi`, yurt dışındaki çalışmalar için `Dissertations&Theses Global-ProQuest`, `British Library e-theses online service`, `Theses Canada Porta` veri tabanları kullanılmıştır. Yapılan tarama sonucunda dahil etme kriterleri doğrultusunda 80 adet yüksek lisans ve doktora tezi meta-analize, 53 adet yüksek lisans ve doktora tezi de meta-senteze dahil edilmiştir. Meta-analiz ile bir araya getirilerek birleştirilen çalışmaların genel etki büyüklüğü Thalheimer ve Cook'a (2002) ait sınıflandırma tercih edilmiştir. Bir araya getirilerek meta-analiz yöntemiyle birleştirilen çalışmaların sonucunda elde edilen genel etki büyüklüğüne (EB=0,576) bakılarak bilgisayar destekli öğretimin problem çözme başarısına etkisinin olumlu yönde ve orta düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır. Benzer şekilde meta-sentez ile bir araya getirilen çalışmalarda bu sonucu destekler niteliktedir. Araştırmanın bir diğer probleminde bilgisayar destekli matematik öğretiminin matematik dersine yönelik tutum üzerindeki etkisini araştırılmış ve meta-analiz ile birleştirilen çalışmaların sonucunda (EB=0,404) etkinin orta düzeyde olduğu bulunmuştur. Araştırmanın üçüncü probleminde ise bilgisayar destekli matematik öğretiminin problem çözme başarısındaki kalıcılığına etkisini araştırılmış ve meta-analiz yöntemi ile birleştirilen çalışmaların etkisinin (EB=0,786) yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Araştırmanın sonucunda eğitim ve öğretim faaliyetlerini yürütmekte olan öğretmen ve akademisyenlerimize derslerinde bilgisayar desteğinden faydalanmaları önerilmiştir. Bununla birlikte, dahil etme kriterleri içerisinde yer alan dil kriterini ortadan kaldırabilecek bir ekip ile benzer bir çalışmanın yapılabileceği belirtilmiştir.
dc.description.abstractProblem-solving is viewed as one of the most important skill in daily and academic life. Besides, two important theme, technology and education, came together in lots of studies as the main topic because of the rapid developments in technology and the integration of the technology in educational activities. In this sense, specify what the big picture says by gathering the studies which presents the small pieces of it, became crucial. Therefore, the main aim of this study is presenting the general effect of computer-aided mathematic teaching on problem-solving achievement by gathering the studies investigating the effect of the computer-aided mathematic teaching on problem-solving achievement with meta—analysis and meta-synthesis techniques. In accordance with this aim, effect of the computer-aided mathematic teaching according to learning domain, sample type, years, countries and implementation period is investigated. Another aim of the study is presenting the general effect of the computer-aided mathematic teaching on the attitude toward math class and retention of problem-solving achievement.In line with the purpose of the study, `National Thesis Center` database for the domestic studies, `Dissertations & Theses Global-ProQuest`, `British Library e-theses online service` and `Theses Canada Porta` databases for the foreign studies were used. After the database search, 80 master's thesis and dissertation were included in meta-analysis and 53 master's thesis and dissertation were included in meta-synthesis according to including criteria. The general effect size of the studies put together in the meta-analysis was assessed with the classification belonging to Thalheimer ve Cook (2002).According to general effect size (ES=0,576) obtained from the result of the studies gathered with the meta-analysis technique, it is revealed that the effect of the computer-aided teaching on problem-solving achievement is positive and medium level. Similarly, studies gathered with the meta-synthesis support this result. The effect of the computer-aided mathematic teaching on the attitude toward math class is investigated as another research problem and the results showed that the effect is at medium level (ES=0.404). As the third research problem, the effect of the computer-aided mathematic teaching on the retention of problem-solving achievement is investigated and the studies gathered with the meta-analysis technique showed that the effect is at high level (ES=0,786).At the end of the study, taking advantage of the computer in the classes are suggested to teachers and the academicians who performs the educational activities. In addition to this, it is indicated that a similar study can be carried out with a team which can eliminate the language criteria which is one of the including criteria.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgisayar destekli matematik öğretiminin akademik başarıya ve matematik dersine yönelik tutuma etkisi: Bir meta-analiz ve meta-sentez çalışması
dc.title.alternativeThe effect of the computer-aided mathematic teaching on the academic achievement and attitude toward math courses: A meta-analysis and meta-synthesis study
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2021-03-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMeta analysis
dc.subject.ytmMeta-synthesis method
dc.identifier.yokid10184246
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid494303
dc.description.pages299
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess