Show simple item record

dc.contributor.advisorErümit, Ali Kürşat
dc.contributor.authorŞahin, Güven
dc.date.accessioned2021-05-08T08:35:17Z
dc.date.available2021-05-08T08:35:17Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653785
dc.description.abstract21.yy. becerilerin küçük yaşlardan itibaren kazanılması; daha üretken bireylerin oluşmasına, bu bireylerin başta kendi yaşamlarından başlayarak toplum hayatını şekillendirmelerine ve beraberinde üreten bir toplumla ekonomiden sanata pek çok alanda gelişmişlik düzeyinin yükselmesine yardımcı olabilir. Bu durumun bilincinde olan pek çok ülke özellikle son 10 yılda bilgi işlemsel düşünme ana başlığı altında algoritmik düşünme kavramı üzerinde yoğunlaşmıştır. Literatürde programlama öğretiminin farklı bilişsel becerilerin gelişimine, motivasyona ve derse bağlılığa olumlu etkilerinin olduğuna dair yapılan çok sayıda çalışma yer almaktadır. Ancak programlama öğretiminin nasıl yapılması gerektiği ile ilgili pedagojik yaklaşım öneren çalışmalar yok denecek kadar azdır. Bu nedenle çalışmada; programlama öğretiminin bilişsel becerilere olumlu etkilerinin öğrencilere kazandırılabilmesi için `Programlama öğretimi nasıl gerçekleştirilmeli?` sorusundan hareket edilmiştir. Çalışmanın amacı; ortaokul seviyesinde programlama öğretiminin nasıl yapılması gerektiği ile ilgili bir yöntem ortaya çıkartmaktır. Bu amaçla çalışmada; öncelikle algoritmik düşünme becerisinin seviyeleri ve alt becerilerine yönelik yaklaşımlar doküman analizi yöntemi ile incelenmiş ve uzman görüşleri ile değerlendirilmesi sonucu öğretim adımları oluşturulmuştur. Daha sonra öğretim adımlarına uygun olarak etkinlikler tasarlanmış ve ders planları hazırlanmıştır. Hazırlanan ders planları uzman görüşlerine sunulmuş ve düzenlemeler yapılmıştır. Tekrarlı görüşmeler sonucu uygulamaya hazır hale gelen ders planları öğrencilere uygulanarak etkileri ölçülmüş ve ders planlarında gerekli düzenlemeler yapılmıştır. Sonuç olarak eğitim-öğretim kurumlarında; öğrencilerin bilişsel seviyelerine uygun, kalabalık sınıflarda ders saati süresince öğretim yapılabilmesine imkân veren bir yöntem oluşturulmuştur. Çalışmanın ortaokul düzeyinde özellikle MEB'e bağlı okullarda olduğu gibi kalabalık sınıflarda; öğretim programına ve programın bilişsel becerilerin gelişimini sağlama hedefine uygun öğretim yapmak isteyen eğitimciler için yol gösterici olması hedeflenmektedir.
dc.description.abstract21st century skills from early ages can help to bring up more productive individuals; such individuals shape the community life starting with their own lives, and increase the level of development in many areas ranging from economy to arts in a productive community. Many countries that are aware of this situation have focused on the concept of algorithmic thinking under the heading of computational thinking predominantly in the last 10 years. The literature provides many studies which suggest that teaching of programming has positive effects on development of different cognitive skills, motivation and engagement. However, there are only few studies suggesting pedagogical approaches on how to perform teaching of programming. For this reason, this study was planned around the question `How should programming instruction be done?` with the aim of acquisition of the positive effects of programming instruction on cognitive skills by students. The study aims at putting forth a method for teaching programming at secondary school level. To this end; Initially, the approaches about levels and sub-skills of algorithmic thinking skills were examined by means of document analysis method and instructional steps were configured following evaluation in the light of expert opinions. Then activities were designed, and lesson plans were prepared according to the instructional steps. Draft lesson plans were reviewed by experts and revised accordingly. After several meetings with experts, the lesson plans were administered to students to measure their effects, and then the draft plans were finalized accordingly.As a result, a method was developed that allows teaching during the class hours in overcrowded classrooms in harmony with cognitive levels of students in educational institutions. The study is intended to be a guide for educators who want to attain the curriculum and development of cognitive skills in the curriculum for secondary schools in overcrowded classes, as in state schools.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul seviyesinde programlama öğretimi için bir yöntem önerisi
dc.title.alternativeA methodology for teaching programming at middle school level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-08
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmComputer programming
dc.subject.ytmProgramming
dc.subject.ytmProgramming instruction
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmAlgorithmic thinking
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmCoding
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.identifier.yokid10178251
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid494312
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess