Show simple item record

dc.contributor.advisorEkiz, Durmuş
dc.contributor.authorYaman, Çağla
dc.date.accessioned2021-05-08T08:35:12Z
dc.date.available2021-05-08T08:35:12Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653744
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı ilkokul 1. sınıfta öğrenim görmekte olan öğrencilerin epistemolojik inançlarının incelenmesidir. Araştırmada ayrıca, öğrencilerin epistemolojik inançlarına bağlı olarak okula gelme nedenlerini, elde ettikleri bilgileri kullanıp kullanamadıklarını ve okul kavramına dair sahip oldukları bilgi ve düşünceleri Hayat Bilgisi dersi Okulumuzda Hayat ünitesi kapsamında incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmada nitel araştırma yaklaşımı tercih edilmiştir. Konunun derinlemesine incelenmesini sağlamak ve ayrıntılı bilgiye sahip olmak amacıyla özel durum yöntemi tercih edilmiştir. Araştırma 2017-2018 Eğitim Öğretim yılında Trabzon ilindeki Söğütlü İlkokulu'nda uygulanmıştır. Araştırmaya 1.sınıfta eğitim almakta olan 15 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin 8'i kız 7'si erkektir ve öğrenciler 7 yaşındadır. Konuya ve amaca uygun olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu oluşturulmuştur. Araştırma için hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formunun geçerlik ve güvenirliğini sağlamak amacıyla uzman görüşü alınmıştır ve 7 öğrenci ile pilot uygulama yapılmıştır. Öğrencilerle gerçekleştirilen çalışmada, ulaşılan veriler nitel yaklaşımda içerik analizi tekniklerinden olan sürekli karşılaştırmalı veri analizi ile yapılmıştır. Araştırmaya katılan 1. sınıf öğrencilerinin epistemolojik inançları Hayat Bilgisi dersi Okulumuzda Hayat Ünitesi kapsamında incelendiğinde, gelişmiş epistemolojik inanca sahip öğrencilerin okula gelme nedenlerinin bilgiyi elde etmek ve bunu gelecekte kullanmak olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Epistemolojik İnanç, İlkokul, Hayat Bilgisi, Nitel Araştırma.
dc.description.abstractThe main aim of this research is to examine the epistemological beliefs of the first-year primary school students. The research also examines the reasons why students attend the school, whether they use the knowledge that they acquire from the school and formation of their perception of school as part of life sciences course and their life at school unit in relation to their epistemological beliefs. Based on qualitative approach, the research employs specific case method to develop a comprehensive subject-matter analysis and obtain deep knowledge in its inquiry. The research was carried out at Sögütlü Primary School in Trabzon province. The sample was composed of 15 primary school students consisting of 8 females and 7 males who are 7 years old. In accordance with the research and consultation with expert opinions, the validity and reliability of the interview forms were also tested with 7 students in a pilot research. The research also employed content analysis and continuous comparative data analysis to interpret the findings of student interviews. When epistemological beliefs of the 1st year students were examined together within the scope of Life at School Unit, the research revealed that a great deal of students who have sophisticated epistemological beliefs attended the school with the aim of accessing the knowledge and used it in the future.Keywords: Epistemological Beliefs, Primary School Students, Life Sciences, Qualitative Research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul 1. sınıf öğrencilerinin epistemolojik inançlarının incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the first-year primary school students'epistemological beliefs
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-23
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLife science lesson
dc.subject.ytmQualitative research design
dc.subject.ytmEpistemological beliefs
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.identifier.yokid10203714
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid502972
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess