Hikâyelerle zenginleştirilmiş fen bilimleri derslerinin Öğrencilerin akademik başarıları ve görüşleri üzerine etkisi: maddenin yapısı ve özellikleri ünitesi örneği
dc.contributor.advisor | Bahçeci, Şule | |
dc.contributor.author | Akdemir, Emine | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:35:07Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:35:07Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-09-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653702 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, `Maddenin Yapısı ve Özellikleri` ünitesinin hikâyelerle zenginleştirilmiş öğretiminin öğrencilerin akademik başarıları ve görüşleri üzerine etkisini incelemektir. Çalışma karma yöntem ile yürütülmüştür. Bu doğrultuda 20 öğrenci kontrol grubu, 21 öğrenci deney grubu olmak üzere toplam 41 öğrenci örneklemi oluşturmuştur. `Maddenin Yapısı ve Özellikleri` ünitesine yönelik hazırlanan 6 hikâye ile uygulamalar deney grubunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak yarı yapılandırılmış mülakat formları, günlükler, akademik başarı testi kullanılmıştır.Uygulanan çalışmada nicel veriler SPSS.20 programı ile nitel veriler ise içerik analizi ve betimsel analiz ile incelenmiştir. Ulaşılan verilerin analizi sonucunda hikâyelerin öğrencilerin başarı düzeyleri üzerinde olumlu etkiler gösterdiği görülmüştür. Ayrıca hikâyelerin öğrencilerin derse olan ilgilerini arttığı ve Fen Bilimleri derslerinin daha eğlenceli geçtiği tespit edilmiştir. Ulaşılan sonuçlar doğrultusunda Fen Bilimleri dersinde anlamlı öğrenmeyi gerçekleştirmek için öyküleştirme yöntemi tercih edilmesi önerilmiştir. Ayrıca Fen Bilimleri dersinde öyküleştirme yönteminin mevcut yöntemlerle sentezlenerek kullanılması önerilmiştir. Bunlara ek olarak öğrencilerin Fen Bilimlerine ilgilerini artıracak kitap, dergi gibi dokümanlarla erken yaşlarda tanıştırılması için ebeveynler bilinçlendirilebilir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this thesis is to determine the effects of enriched science lessons with stories on students' course engagement,conceptions and opinions within the unit of `Structure and Properties of Matter`. The study was conducted with mixed method. In this direction, a total of 41 students were sampled as a control group of 20 students and 21 students as an experimental group. Applications were carried out in the experimental group with the 6 stories prepared for the `Structure and Properties of Matter` unit. As data collection tools in research semi-structured interview forms, diaries,an academic achievement test were used.In the study, quantitative data were analyzed with the SPSS.20 program and qualitative data were analyzed by content analysis and descriptive analysis. As a result of the analysis of the data, it is seen that the stories have positive effects on the success levels of the students. Also it was determined the stories have increased the students' interest in the lesson and science courses are more fun.In the direction of achieved results, it is suggested that the method of storytelling be preferred to teach meaningful learning in science lessons. Furthermore it is proposed that the method of storytelling be synthesized by the existing methods in science lessons. Additionally parents can be made aware of for students to be introduced at an early age with documents such as books and magazines that will increase the Science. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Hikâyelerle zenginleştirilmiş fen bilimleri derslerinin Öğrencilerin akademik başarıları ve görüşleri üzerine etkisi: maddenin yapısı ve özellikleri ünitesi örneği | |
dc.title.alternative | The effects of enriched science lessons with stories on students' academic achievements and opinions: Example unit of structure and properties of matter | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-09-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Storyline method | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.identifier.yokid | 10201747 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 513024 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |