Show simple item record

dc.contributor.advisorDurukan, Erhan
dc.contributor.authorKalayci, Dilan
dc.date.accessioned2021-05-08T08:35:05Z
dc.date.available2021-05-08T08:35:05Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-05-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653689
dc.description.abstractDers kitapları ana materyal olarak yabancı dil öğretiminin temelini oluşturur. Bu çalışmanın amacı yabancılara Türkçe ve İngilizce öğretiminde kullanılan ders kitaplarını karşılaştırmaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırmanın veri kaynağını Yeni Hitit Yayınları'na ait B1-2 düzey ders kitabı ve Efekta General English B1-1, B1-2, B1-3 ve B2-1, B2-2, B2-3 düzey ders kitapları oluşturmaktadır. Bu doğrultuda Yeni Hitit Yayınları'na ait B1-2 düzey ders kitabı ve Efekta General English B1-1, B1-2, B1-3 ve B2-1, B2-2, B2-3 düzey ders kitaplarının konu/izlence, tema, okunabilirlik seviyeleri, metin uzunluğu ve kazanımların öğrenme alanlarına dağılımı açısından farkları belirlenmiştir. Çalışma verileri her iki ders kitabının B1 ve B2 düzeylerinde yer alan okuma metinleri ve alıştırmalar üzerinden elde edilmiştir. Efekta General English serisinde okuma metinleri tespit edilmiş, metinlerin okunabilirlik ve anlaşılabilirlik düzeyleri Flesch okunabilirlik formülü ile belirlenmiştir. Yeni Hitit B1-B2 serisinde ise okuma metinlerinin anlaşılabilirliği aynı formülün Ateşman tarafından Türkçeye uyarlanmış hâli ile tanımlanmıştır. Yeni Hitit Yabancılar için Türkçe ve Efekta General English ders kitaplarında yer alan her etkinlik ve alıştırma 'AB Dil Portfolyosu Yabancı Dil Yeterliliği Ölçütleri' ne göre incelenmiştir. Her iki serinin B1-B2 düzeylerinde seviyeye bağlı dil bilgisi konuları ve temaların, okunabilirlik durumları ve metin uzunluklarının ve yapılan etimolojik inceleme sonucu başka dillerden alınmış kelime sayılarının farklı olduğu görülmüştür. Yeni Hitit Yayınlarının ve Efekta ders kitaplarının etkinliklerde öğrenme alanlarına ayırdığı payın da değişkenlik gösterdiği tespit edilmiştir. Bu çalışma ile aynı düzey öğrenci grubuna yönelik hazırlanmış olan Hitit Yayınları'ndan ve Efekta General English ders kitabından elde edilen sonuçların yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklere, hazırlanan kitaplara faydalı olacağı düşünülmektedir. Çalışmanın sonunda elde edilen nitel veriler doğrultusunda öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThe Textbooks are the foundational materials in foreign language teaching. The purpose of this research is to compare the Textbooks used in teaching Turkish and English to foreigners. This study is based on documentary analysis within the qualitative methods. The data source of the research consists of Yeni Hitit Turkish for Foreigners Course Book B1-2 and Efekta General English Course Book B1-1, B1-2, B1-3, B2-1, B2-2, B2-3 levels. In this context, the differences of both books in terms of the syllabus, theme, readability, the length of the text, learning area acquisitions were determined. The data used in the study were obtained through reading texts and exercises in the books. The readability of the texts in Efekta was determined by Flesch formula. In reading texts of Yeni Hitit Turkish for Foreigners Course Book, the same formula adapted by Ateşman was used. Every activity and exercise in the course books was examined according to the Common European Framework of Reference for Languages.It was observed that each book has differences of syllabus, theme, readability, the length of the text, loanwords in English and Turkish with etymological investigation made. It is seen that allocated to learning area acquisitions in both books varies.The results of Yeni Hitit and Efekta Course Book which are prepared for the same level of group is thought to be beneficial to the next researches. Suggestions are presented in the line of qualitative data obtained at the end of the study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancı dil olarak Türkçe ve İngilizce öğretimi ders kitaplarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparing the textbooks of teaching Turkish and English as a foreign language
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-05-13
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmComparative analysis
dc.identifier.yokid10197681
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid509009
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess