Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Suat
dc.contributor.authorÇevik, Muhammet Emir
dc.date.accessioned2021-05-08T08:35:05Z
dc.date.available2021-05-08T08:35:05Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-12-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653683
dc.description.abstractBu çalışmada, modellerin kullanıldığı öğretim sürecinin 11. sınıf öğrencilerinin gazlar ünitesindeki akademik başarılarına ve kimya dersine yönelik tutumlarına etkisinin araştırılması hedeflenmektedir. Çalışmada yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, 2015-2016 eğitim öğretim yılında bir Anadolu Lisesinde 11. Sınıfta öğrenim gören 62 (30 deney, 32 kontrol) öğrenci oluşturmaktadır. Deney grubunda gazlar ünitesi modellerin kullanıldığı bir öğretim süreciyle işlenirken, kontrol grubunda dersin işlenişine herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır. Kontrol grubunda dersler öğretmenin her zaman işlediği şekilde işlenmiştir. Çalışmanın öncesinde ve sonrasında her iki gruba Gazlar Başarı Testi ve Kimya Dersi Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Gazlar Başarı Testi'nden elde edilen veriler hem nicel hem de nitel olarak analiz edilirken, Kimya Dersi Tutum Ölçeği'nden elde edilen veriler istatistiksel olarak analiz edilmiştir. İstatistiksel analizlerde bağımlı gruplar t-testi ve bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda, modellerin kullanıldığı öğretim sürecinin, öğrencilerin Gazlar ünitesindeki akademik başarılarına kontrol grubundaki öğretim sürecine kıyasla daha fazla katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Ancak modellerle öğretimin uygulandığı deney grubu ve derslerin işlenişine müdahale edilmeyen kontrol grubu öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumları arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür. Çalışmada elde edilen sonuçlara dayalı olarak bazı önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effect of models used in teaching process of gas unit 11th grade student's achievement and their attitude towards chemistry. In the study, a quasi-experimental design was used. Research was carried out with 11th grade 62 students (Experimental group N=30, control group N=32) who attend the anatolian high school. During the experimental process, the models were applied to experimental group in teaching process of gas unit, whereas control group was not interfered in teaching process of gas unit. The lessons was processed as the teacher always wants. Before and after the experimental processes; Gases Achievement Test and Chemistry Lesson Attitude Scale were applied to both groups. The data obtained from Gases Achievement Test were analyzed in two ways. At first was interpreted qualitatively to determine their level of understanding. Later, statistical analyzes were done. The data obtained from Chemistry Lesson Attitude Scale was analyzed using dependent and independent groups t-test. At the end of the research, it was found that there were positive differences in favour of experiment group in terms of the achievement in the model used process in comparison with control grup. But it was not found that there were positive or negative differences in terms of the attitudes towards chemistry lesson. Some suggestions have been made based on the results obtained in the study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleModellerle öğretimin 11. sınıf gazlar ünitesindeki öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi
dc.title.alternativeThe effects of using models in the teaching of 11th grade gas unit on studens' achievement and their attitudes toward chemistry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-12
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmChemistry lesson
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmChemistry education
dc.subject.ytmChemistry teaching
dc.subject.ytmGases
dc.subject.ytmModel based teaching
dc.identifier.yokid10206890
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid517881
dc.description.pages196
dc.publisher.disciplineKimya Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess