Show simple item record

dc.contributor.advisorDinç Altun, Zühal
dc.contributor.authorKutlu, Melike
dc.date.accessioned2021-05-08T08:35:04Z
dc.date.available2021-05-08T08:35:04Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-09-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653674
dc.description.abstractÜlkemizde özel eğitim uygulama okullarında ve özel eğitim sınıfları olan ortaokullarda ve görev yapan müzik öğretmenlerinin özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerde karşılaştıkları sorunlar, öğretmenler tarafından çeşitli platformlarda dile getirilmiş olmasına karşın öğretmenlerin bu görüşleri ile ilgili alan yazında yayınlanmış bir tez çalışması bulunmamaktadır. Bu nedenden ötürü bu araştırma, ortaokullar ve özel eğitim uygulama okullarında görev yapan müzik öğretmenlerinin özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri nitel araştırmalarda kullanılan görüşme yönteminden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak edilmiştir.Çalışmanın araştırma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılında Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı özel eğitim uygulama okullarında ve özel eğitim sınıfları olan ortaokullarında görev yapan 22 müzik öğretmeninden çalışmaya katılmaya gönüllü olan 20 müzik öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırma sonunda `yarı yapılandırılmış görüşme formu` kullanılarak ile elde edilmiş olan veriler içerik analizine tabi tutulmuş ve sonuçlandırılmıştır. Araştırmanın sonucunda Trabzon ili özel eğitim uygulama okullarında ve özel eğitim sınıfları olan ortaokullarda ve görev yapan müzik öğretmenlerinin çoğunluğunun kadın olduğu, mesleki birikim ve çalışma süresi olarak tecrübeli ancak özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerle çalışma süreleri dikkate alındığında tecrübesiz oldukları, katılımcıların neredeyse tamamının lisans süresince özel eğitim içerikli bir ders almamış olduğu yine çoğunluğunun özel eğitim içerikli bir hizmet içi eğitime katılmadıkları belirlenmiştir. Araştırmanın içerik analizi sonucunda katılımcıların özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerde algı problemleri, derslere katılım zorlukları, öğrencilerin konuşma problemleri ve bu öğrencilere derslerinde ayrıca zaman ayıramadıkları için zorluklar yaşadıkları, öğretmenlerin ders işlenişlerinde konuları basitleştirerek öğretme, sınıfın normal programı ile dersleri yürütmeyi, ritim etkinlikleri kullanmayı tercih ettikleri, öğretmenlerin büyük çoğunluğunun kendisinde özel eğitim ile ilgili pedagojik eksiklik hissettiği, tecrübeyi önemli bulduğu, öğretmenlerin sınıflarındaki diğer öğrencilerin özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerden olumsuz etkilendiğini düşündüğü, katılımcıların büyük çoğunluğunun derslerinde özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler için önlemler aldığını belirttiği, okul idaresinin genelde destekleyici bulunduğu, öğretmenlerin yardıma ihtiyaç hissettiğinde genelde özel eğitim öğretmenlerinden yardım almayı tercih ettiği, özel eğitime ihtiyacı olan öğrenci velileri ile herhangi bir sorun yaşamadıkları, katılımcıların çoğunun müzik sınıfı olmadığı ve enstrüman eksikliği yaşadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
dc.description.abstractAlthough the problems on students who need special education are mentioned at the different platforms by teachers working at Secondary Schools which have special education classes and Special Education Schools, there is no thesis study in body of literature about this opinion of teachers. For this reason, this study was made in order to state opinion of music teachers working at Secondary Schools and Special Education Schools about students who need special education. The qualitative research approach is used in this study. Study data is obtained by interview which is semi-structured from interview used in the qualitative research. Research staff of the study is composed of 20 out 22 music teachers willing to participate the study working at Secondary Schools and Special Education Schools that belong to Trabzon Provincial Directorate for n-National Education in 2015-2016 academic year. At the end of the study, data which is obtained by ''semi-structured interview form'' is solved subjecting to content analysis.At the end of the study, these are found that most of the music teachers working at Secondary Schools and Special Education Schools in Trabzon are female, that they are experienced in terms of vocational achievement and professional time, however they are inexperienced in terms of professional time that they spend with students who need special education, and that almost all of participants have not taken any lesson including special education during their undergraduate education, however most of them have not attended in-service education including special education. At the end of the content analysis of the study, these results were found: The students who need special education have perceptual disorder, difficulty for attending the lesson, speaking problems. The teachers teach the lesson by simplifying the topic, prefer to use rhythm activities. A great majority of the teachers feel pedagogic lack about special education and regard experience as significant. The teacher think that the other students are affected in negative way by students who need special education. A great majority of the participants indicate that they take measures for students who need special education. School administration is generally supportive. When the students feel need a help of teacher, they prefer to get help from special education teacher. The teacher have any trouble with parents of the students who need special education. Most of the participants have not music class and have a lack of instrument.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleOrtaokullar ve özel eğitim uygulama okullarında görev yapan müzik öğretmenlerinin özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeOpinions of music teachers working at secondary schools and special education schools about students who need special education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-25
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmMusic lesson
dc.subject.ytmMusic learning
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmHandicapped children who need special education
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10205569
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid514400
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess