Modifiye edilmiş oyunların farklı demografik özellikteki ve seviyedeki tenisçilerin gelişimine etkisinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Yüksek, Selami | |
dc.contributor.author | Şar, Halit | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:35:03Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:35:03Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-07-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653668 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, modifiye edilmiş tenis oyunlarının farklı demografik özelliklerdeki tenisçilerin gelişimlerine etkilerinin değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Trabzon ilinde yapılmış olup, farklı demografik özelliklerdeki katılımcılar çalışmaya dahil edilmiştir. Çalışma, tüm katılımcıların bireysel beceri seviyelerine göre tasarlanmış, modifiye edilmiş bir lig tarzı üzerinde dizayn edilmiş müsabakalardan oluşmuştur. Tüm katılımcılar araştırmanın süreci hakkında yazılı ve sözlü olarak bilgilendirilmiştir. Lig başlamadan önce katılım taahhütnamesi tüm katılımcılar tarafından imzalanmıştır. Araştırma, literatür çalışmasının ardından insanların deneyimlerine dayalı olarak oluşan, algıları, fikirleri duyguları ve bilgileri ile ilgili inceleme yapan, derinlemesine cevaplar alınmasını sağlayan açık uçlu sorulardan meydana gelen yarı yapılandırılmış görüşme formu oluşturulmuştur. Tenis oyuncularının bakış açısıyla tenis liginin formatını ve ligin kendilerine olan katkılarını anlamaya dönük 2 soru hazırlanmış ve 10 tenis oyuncusu ile pilot uygulama gerçekleştirilmiştir. Katılımcılarla mümkün olduğu ölçüde yüz yüze, olmadığı noktada telefon ve elektronik sistem üzerinden bağlantıya geçilmiş olup 2 soru ve demografik bilgiler içeren görüşme formu katılımcılara ulaştırılmıştır. Görüşlerin tamamı elektronik olarak kayıt altına alınmıştır. Çalışma sonucunda toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Bu süreçte ilk olarak veriler kodlanmış ve sonra birbiriyle ilişkili kodlar bir araya getirilerek temalar oluşturulduktan sonra oluşturulan bu temalar açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışmada, verilerin analizleri ile yorumlanması işleminde öncelikle kodlama ve ayıklama işlemi gerçekleşmiştir. İlk olarak katılımcıların her birine ayrı kodlar verilmiştir. Kodlamanın ardından aşamalara göre sınıflandırmalar yapılmıştır. En son aşamada veriler kullanılarak, tanımlama ve bulguların yorumlanması yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Oyun, Tenis, Eğitim, Spor. | |
dc.description.abstract | This study aims to evaluate the effects of modified tennis games on the development of tennis players with different demographic characteristics. The study was carried out in the province of Trabzon, and participants with different demographic characteristics were included in the study. The study consisted of competitions made on a modified league style designed to the individual skill levels of all participants. All participants were informed both in written and verbal languages about the process of the research. Before the league commencement, the participation commitment letter was signed by all participants. In the research, after the literature review, a semi-structured interview form consisting of open-ended questions, which is based on the experiences of the people and provides insight into the perceptions, ideas, feelings and knowledge of the people and elicits deep answers. From the point of view of the tennis players, 2 questions were prepared to understand the format of the tennis league format and the contribution of the league to the tennis player and a pilot application was made with 10 tennis players. Participants were contacted face to face as much as possible, telephone and electronic system at the point where they were not available, a questionnaire containing 2 questions and demographic information was delivered to the participants. All views are electronically recorded. The collected data were analyzed by content analysis method. In this process, firstly the data were coded and then the codes related to each other were put together and the themes were created and then these themes were tried to be explained. In the study, coding and sorting works were performed primarily in the interpretation process of data analysis. Initially, each participant was given a separate code. After coding, classification was made according to stages. At the last stage, using the data, description and interpretation of the findings were done.Keywords: Game, Tennis, Education, Sport. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Modifiye edilmiş oyunların farklı demografik özellikteki ve seviyedeki tenisçilerin gelişimine etkisinin değerlendirilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-02 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Tennis | |
dc.subject.ytm | Tennis players | |
dc.subject.ytm | Demographic characteristics | |
dc.subject.ytm | Modified | |
dc.identifier.yokid | 10202066 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 511064 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |