Show simple item record

dc.contributor.advisorCihan, Hamit
dc.contributor.authorGedikli, Abdullah
dc.date.accessioned2021-05-08T08:35:01Z
dc.date.available2021-05-08T08:35:01Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-09-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653657
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; beden eğitimi öğrencilerine göre futbolda başarıyı etkileyen faktörlerin değerlendirilmesidir. Bu bağlamda, futbolda başarıya etki eden faktörler BESYO öğrencilerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmiş olup sporda başarıya etki eden unsurlar farklı alanlara yayıldığından, tüm bu faktörler futbol bağlamında değerlendirilecektir.Betimsel araştırma modelindeki çalışma gurubunu KTÜ BESYO öğrencilerinden gönüllü seçilen %38'i (N=46) bayan, %62'si (N=74) erkek, toplamda 120 beden eğitimi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma kapsamındaki öğretmen adaylarının yaş ortalamaları %43 oranında 19 yaş - %57 oranında da 23 yaş ortalamasında bulunmaktadır. Araştırma gurubu belirlenirken 'kolay örnekleme' yönteminden yararlanılmıştır. Ankete katılanlardan elde edilen veriler excel programına işlenmiştir. İstatiksel verilerden bulgulara ulaşmak için IBM SPSS.23 programı kullanılmıştır. Verilerin ölçülmesi için betimsel analizler (frekans, yüzde), t testi, anova testi ile korelasyon analizi yapılmıştır. Faktör analizine göre yapılan araştırmanın ölçeklerinin geçerliliği ve güvenilirliği cronbach's alpha değeri 0,94 olarak bulunmuştur. Bu sonuca göre anketten elde edilen sonuçların geçerliliği vardır. Çalışmanın sonucunda elde edilen bulgular %95 güven aralığındadır ve 0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda; yaş değişkeni ile futbolda başarıyı olumlu etkileyen psikolojik faktörlere yönelik görüşleri arasında anlamlı ve negatif yönlü bir ilişki görülmektedir. Kişisel faktörlere yönelik görüşleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Fizyolojik faktörlere yönelik görüşleri arasında anlamlı ve negatif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. Antrenör faktörlerine yönelik görüşleri arasında anlamlı ve negatif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Teknik faktörlere yönelik görüşleri arasında anlamlı ilişki bulunamamıştır. Yönetsel faktörlere yönelik görüşleri arasında anlamlı ilişki bulunamamıştır. Genel olarak araştırma sonuçlarında; yaş değişkeni ile futbolda başarıyı olumlu yönde etkileyen psikolojik, fizyolojik ve antrenör faktörlerine yönelik görüşleri arasında anlamlı ve negatif yönlü bir ilişkinin varlığı tespit edilmiştir.Cinsiyet değişkeni ile futbolda başarıyı olumlu etkileyen psikolojik faktörler arasındaki ilişki aralarında anlamlı ve pozitif olarak tespit edilmiştir. Kişisel faktörler ilede arasında anlamlı ve pozitif ilişki saptanmıştır. Fizyolojik faktörler arasında da anlamlı ve pozitif ilişki görülmektedir. Ama antrenör faktörleri arasındaki ilişki anlamlı ve pozitif bulunamamıştır. Teknik faktörler arasındaki ilişki ise anlamlı ve pozitif olarak saptanmıştır. Yönetsel faktörler arasındaki ilişkiye baktığımızda anlamlı ve pozitif ilişki görülmüştür. Genel olarak bu araştırma sonucunda cinsiyet değişkeni ile futbolda başarıyı olumlu yönde etkileyen psikolojik, kişisel, fizyolojik, teknik, yönetsel ve diğer faktörler arasında da anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Spor, Futbol, Antrenör, Spor Yöneticisi, Futbolda Başarı.
dc.description.abstractThe aim of this research is to evaluate the factors that affect success in football according to the physical education students. In this context, the factors that affect success in the football are evaluated according to the opinions of PESHS students and since the factors that affect sports success spread to different fields, all these factors will be evaluated in the context of football.The study group in the descriptive research model comprises 38% (N = 46) female volunteers and 62% (N = 74) male volunteers from the KTU PESHS students, with a total of 120 physical education teacher candidates. The average age of the teacher candidates in the survey is 43% in the average age of 19 and 57% in the average of 23 years. The `easy sampling` method was used when the research group was determined. The data obtained from the participants in the questionnaire were processed in the excel program. The IBM SPSS.23 program was used to access the results with the statistical data. Descriptive analyzes (frequency, percentage), t test, correlation analysis with ANOVA test were used for the measurement of data. The validity and reliability of the scale of the research conducted according to the factor analysis were found as cronbach's alpha value of 0.94. According to this result, the results obtained from the questionnaire are valid. Findings obtained at the end of the study are in the 95% confidence interval and evaluated at a significance level of 0.05.According to findings obtained from the research; there is a significant and negative relationship between the age variable and the attitudes towards the psychological factors affecting the football success. There was no significant relationship between their views on personal factors. A significant and negative relationship was found between the opinions of physiological factors. A significant and negative relationship was also found between the views towards the coach factors. There was no significant relationship between opinions on technical factors. There was also no significant relationship between opinions on managerial factors. In general, in the research results; there was a significant and negative relationship between the age-related variables and the psychological, physiological, and coaching factors that affect the football success in the positive direction. The relationship between the gender variables and the psychological factors that positively influenced the success of the football has been determined to be significant and positive among each other. Significant and positive relationships were also found with personal factors. There is also a significant positive correlation between physiological factors. But the relationship between coach factors was not significant and positive. The relationship between technical factors was determined to be significant and positive. When we look at the relationship between managerial factors, we found a meaningful and positive relationship. As a result of this research, a significant and positive relationship was found between gender variables and psychological, personal, physiological, technical, managerial and other factors that affect the football success in the positive direction.Keywords: Sports, Football, Coach, Sports Manager, Success in Football.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi öğrencilerine göre futbolda başarıyı etkileyen faktörlerin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of factors affecting success in futball according to physical education students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-16
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical education and sport faculty
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmFootball
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmSuccess evaluation
dc.identifier.yokid10204029
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid513401
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess