Show simple item record

dc.contributor.advisorDinç Altun, Zühal
dc.contributor.authorKan, Arzu
dc.date.accessioned2021-05-08T08:35:01Z
dc.date.available2021-05-08T08:35:01Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-09-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653655
dc.description.abstractÖğrencilerde öğrenmenin ne şekilde gerçekleştiğinin kavranması öğrenme sürecinin nitelikli olmasında etki eden önemli faktörlerden bir tanesidir. Öğrencilerin nasıl öğrendikleri ve ders çalışma becerilerinin tespit edilmesi; öğretim sürecinin bireysel öğrenme özelliklerine göre planlanarak gerçekleştirilmesinde, öğrenmenin niteliğinin artırılmasında ve böylece öğrenmenin daha kalıcı hale getirilmesinde önemli rol oynar. Bu bağlamda bu araştırma, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü öğrencilerinin ders çalışma becerileri ile ders çalışma yaklaşımlarının incelenerek mevcut durumun ortaya konulması, öğrencilerin ders çalışma becerileri ile ders çalışma yaklaşımlarının demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediğinin tespit edilerek öğrenme yaklaşımları ve ders çalışma becerileri arasındaki neden sonuç ilişkisinin belirlenmesi amacı ile yapılmıştır. Araştırma tanımlayıcı olarak tarama modelinde tasarlanmıştır. Nicel araştırma yöntemi kullanılan çalışmada verileri toplama aracı olarak ve ders çalışma becerileri ölçeği olmak üzere iki farklı ölçek kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Karadeniz Teknik Üniversitesi Güzel Sanatlar bölümünde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklem grubunu ise 2015-2016 Eğitim-öğretim yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümünde öğrenim gören ve çalışmaya katılmaya gönüllü olan Müzik Öğretmenliğinden 155 ve Resim İş öğretmenliğinden 127 öğrencisi olmak üzere toplam 282 öğrenci oluşturmuştur.Araştırmada elde edilen veriler SPSS 22.0 istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatiksel yöntemler olarak sayı, yüzde, ortalama, standart sapma kullanılmıştır.Araştırmanın sonuçlarında; Derin yaklaşım, yüzeysel yaklaşım ile motivasyon boyutu puanlamaları arasında, derin yaklaşım, yüzeysel yaklaşım ile zaman yönetimi boyutu puanlamaları arasında, Derin yaklaşım, yüzeysel yaklaşım ile sınava hazırlanma sınav kaygısı boyutu puanlamaları arasında, Derin yaklaşım, yüzeysel yaklaşım ile ders çalışma becerileri toplam arasında, Öğrenme Yaklaşımlarının Alt Motivasyon Boyutlarından olan derin motivasyon, derin strateji, yüzeysel motivasyon, yüzeysel strateji ile motivasyon boyutları arasında, Derin motivasyon, derin strateji, yüzeysel motivasyon, yüzeysel strateji ile motivasyon boyutu arasında, Derin motivasyon, derin strateji, yüzeysel motivasyon, yüzeysel strateji ile sınav hazırlanma sınav kaygısı boyutları arasında, Derin motivasyon, derin strateji, yüzeysel motivasyon, yüzeysel strateji ile ders çalışma becerileri toplamı arasında, yüzeysel motivasyon puanları ortalamalarının sınıf değişkenine göre grup ortalamaları arasında, yüzeysel yaklaşım puanları ortalamalarının sınıf değişkenine göre grup ortalamaları arasında, derin strateji puanları ortalamalarının genel not ortalaması değişkenine göre grup ortalamaları arasında, yüzeysel strateji puanları ortalamalarının yaşanılan yer değişkenine göre grup ortalamaları arasında, anlamlı ilişki bulunduğu, Araştırmaya katılan öğrencilerin motivasyon boyutu puanları ortalamalarının genel not ortalaması değişkenine göre grup ortalamaları arasında, ders çalışma becerileri toplam puanları ortalamalarının genel not ortalaması değişkenine göre göre grup ortalamaları arasında, motivasyon boyutu puanları ortalamalarının ders çalışma yeri değişkenine göre göre grup ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractUnderstanding how learning occurs in students is one of the important factors that are effective in the quality of the learning process. Determination of how pupils are taught and their study skills plays an important role in increasing the quality of the learning and thus making the learning more permanent as long as teaching process is planned according to the individual learning characteristics. Within this context, this research is done to introduce the current situation by examining the study skills and the study approaches of the students at Karadeniz Technical University Fatih Education Faculty Fine Arts Education Department and to determine whether the students' study skills and study approach differ according to the demographic characteristics and to determine the cause and effect relation between learning approaches and study skills.The research was designed as a descriptive scan model. In the study using the quantitative research method, two different scales were used as the data collection tool and the study skills scales.The population of the research is consisted of the students who study at the Fine Arts Department of the Technical University of the Black Sea. The sample group consisted of a total of 282 students in the Faculty of Fine Arts Education of Fatih Education in Karadeniz Technical University in 2015-2016 academic year and 155 volunteers from Music Teaching and 127 from Art Teaching who volunteered to participate in the study.The data obtained in the study was analysed using the SPSS 22.0 statistical program. Number, percentage, average and standard deviation were used as descriptive statistical methods in the evaluation of the data.In the results of the research; it is found that there is a statistically significant relationship between the deep approach, superficial approach and motivation dimension scores, between the deep approach, the superficial approach and the time management dimension scores, between the deep approach, superficial approach and test preparation, test anxiety dimension scores, between the deep approach, the superficial approach and the sum of the study skills, between superficial strategy and motivational dimensions of Motivation of the Lower Motivational Dimensions of Learning Approaches, between deep motivation, deep strategy, superficial motivation, superficial strategy and motivation dimension, between deep motivation, deep strategy, superficial motivation, superficial strategy and exam preparation test anxiety dimensions, between deep motivation, deep strategy, superficial motivation, sum of superficial strategy and study skills, between the groups average according to the class variable of the average of superficial motivation scores, between the average of the group according to the class variable of the average of the superficial approach scores, between the group average according to the general grade average of the scores of the deep strategy scores, between the group averages according to the location variable of the averages of the superficial strategy scores, between the group average according to general grade average variable of the motivational dimension scores of the students who participated in the research, between the group average according to the general grade average of the average scores of the study skills, between group average according to study place variable, average motivation dimension scores.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleGüzel sanatlar eğitimi bölümü öğrencilerinin ders çalışma becerileri ile ders çalışma yaklaşımlarının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of study skills and study approaches of the students at the department of fine arts education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-26
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmStudy skills
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmDemographic characteristics
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.identifier.yokid10205888
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid514534
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess