Show simple item record

dc.contributor.advisorAltun, Taner
dc.contributor.authorGültekin, Sevim Burçin
dc.date.accessioned2021-05-08T08:35:01Z
dc.date.available2021-05-08T08:35:01Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-12-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653653
dc.description.abstractÖZETBilimsel Süreç Becerilerine Dayalı Etkinliklerin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerine Etkisinin İncelenmesiBu araştırmanın amacı, İlkokul 4. sınıf Fen Bilimleri dersinde bilimsel süreç becerilerine dayalı etkinliklerin öğrencilerin problem çözme becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmada yarı deneysel yöntemin denkleştirilmemiş kontrol gruplu ön test - son test deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu deney grubunda 15, kontrol grubunda 15 olmak üzere toplam 30 öğrenci oluşturmuştur. Deney ve kontrol gruplarında bilimsel süreç becerilerini ölçmek için ön test ve son test olarak; Kurnaz ve Kutlu (2013) tarafından hazırlanan ''Bilimsel Süreç Becerileri Testi'' kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarında problem çözme becerilerini ölçmek için ön test ve son test olarak Serin, Serin ve Saygılı (2010) tarafından geliştirilen `İlköğretim Düzeyindeki Çocuklar İçin Problem Çözme Envanteri` kullanılmıştır. Deney grubunda bilimsel süreç becerilerini içeren etkinlikler uygulanırken kontrol grubuna müdahalede bulunulmamıştır. Deney grubundaki uygulamalar 8 hafta 16 ders saati sürmüştür. Bilimsel süreç becerilerine dayalı etkinliklerin etkili olup olmadığını belirlemek için ön test ve son test ölçüm sonuçlarının analiz edilmesinde SPSS 20 istatistik programında bulunan Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ve Mann Whitney U-Testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere göre; deney grubundaki öğrencilerin Bilimsel Süreç Becerileri Testi ve Çocuklar İçin Problem Çözme Envanteri son test puanlarında kontrol grubundaki öğrencilere göre anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Bu bulgulara göre, bilimsel süreç becerilerini içeren etkinliklerin, deney grubundaki öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirdiği söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Bilimsel Süreç Becerileri, Fen Bilimleri Dersi, Problem Çözme.
dc.description.abstractABSTRACTExamination of the Impacts of Activity Based on Science Process Skills on the Problem Solving Abilities of Students at 4th Grade in Primary SchoolThe purpose of this research is to examine the impacts of the activities based on science process skills on the problem solving abilities of the primary school students at the 4th grade in Science Lessons. In the research, the preferred design is the semi-experimental method's non-counterpoised controlled grouped pretest and posttest. The study group of the research consisted of 30 students 15 of whom are in the experiment group and 15 are in the control group. In order to measure the science process skills in experiment and control groups as pretest and posttest, `Science Process Skills Test` that was prepared by Kurnaz and Kutlu was employed (2013). In order to measure the science process skills in the experiment and control groupsas pretest and posttest `Problem Solving Inventory for Children at primary School Level` that was developed by Serin, Serin and Saygılı (2010) was used. While activities including the science process skills were applied in the experiment group, no intervention was made to the control group. The implementations in the experiment group lasted for 8 weeks and 16 course hours. In order to determine if the activities based on science process was effective, in the analysis of the pretest and posttest, Wilcoxon Signed Order Test and Mann Whitney U-Tests that are in the SPSS statistics program were used. As per the data obtained from the research, in the posttest SPST and PSIC (Problem Solving Inventory for Children) points of the students, a significant differencehas been observed in comparison to those in the control group. As per these findings, it can be said that the activities including the science process skills improves the problem solving abilities of the students in the experiment group.Keywords: Problem Solving, Science Process Skills, Science Courses.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilimsel süreç becerilerine dayalı etkinliklerin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the impacts of activity based on science process skills on the problem solving abilities of students at 4th grade in primary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-17
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmScientific process
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.identifier.yokid10221043
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid518375
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess