Bilimsel süreç becerilerine dayalı etkinliklerin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Altun, Taner | |
dc.contributor.author | Gültekin, Sevim Burçin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:35:01Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:35:01Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-12-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653653 | |
dc.description.abstract | ÖZETBilimsel Süreç Becerilerine Dayalı Etkinliklerin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerine Etkisinin İncelenmesiBu araştırmanın amacı, İlkokul 4. sınıf Fen Bilimleri dersinde bilimsel süreç becerilerine dayalı etkinliklerin öğrencilerin problem çözme becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmada yarı deneysel yöntemin denkleştirilmemiş kontrol gruplu ön test - son test deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu deney grubunda 15, kontrol grubunda 15 olmak üzere toplam 30 öğrenci oluşturmuştur. Deney ve kontrol gruplarında bilimsel süreç becerilerini ölçmek için ön test ve son test olarak; Kurnaz ve Kutlu (2013) tarafından hazırlanan ''Bilimsel Süreç Becerileri Testi'' kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarında problem çözme becerilerini ölçmek için ön test ve son test olarak Serin, Serin ve Saygılı (2010) tarafından geliştirilen `İlköğretim Düzeyindeki Çocuklar İçin Problem Çözme Envanteri` kullanılmıştır. Deney grubunda bilimsel süreç becerilerini içeren etkinlikler uygulanırken kontrol grubuna müdahalede bulunulmamıştır. Deney grubundaki uygulamalar 8 hafta 16 ders saati sürmüştür. Bilimsel süreç becerilerine dayalı etkinliklerin etkili olup olmadığını belirlemek için ön test ve son test ölçüm sonuçlarının analiz edilmesinde SPSS 20 istatistik programında bulunan Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ve Mann Whitney U-Testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere göre; deney grubundaki öğrencilerin Bilimsel Süreç Becerileri Testi ve Çocuklar İçin Problem Çözme Envanteri son test puanlarında kontrol grubundaki öğrencilere göre anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Bu bulgulara göre, bilimsel süreç becerilerini içeren etkinliklerin, deney grubundaki öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirdiği söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Bilimsel Süreç Becerileri, Fen Bilimleri Dersi, Problem Çözme. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTExamination of the Impacts of Activity Based on Science Process Skills on the Problem Solving Abilities of Students at 4th Grade in Primary SchoolThe purpose of this research is to examine the impacts of the activities based on science process skills on the problem solving abilities of the primary school students at the 4th grade in Science Lessons. In the research, the preferred design is the semi-experimental method's non-counterpoised controlled grouped pretest and posttest. The study group of the research consisted of 30 students 15 of whom are in the experiment group and 15 are in the control group. In order to measure the science process skills in experiment and control groups as pretest and posttest, `Science Process Skills Test` that was prepared by Kurnaz and Kutlu was employed (2013). In order to measure the science process skills in the experiment and control groupsas pretest and posttest `Problem Solving Inventory for Children at primary School Level` that was developed by Serin, Serin and Saygılı (2010) was used. While activities including the science process skills were applied in the experiment group, no intervention was made to the control group. The implementations in the experiment group lasted for 8 weeks and 16 course hours. In order to determine if the activities based on science process was effective, in the analysis of the pretest and posttest, Wilcoxon Signed Order Test and Mann Whitney U-Tests that are in the SPSS statistics program were used. As per the data obtained from the research, in the posttest SPST and PSIC (Problem Solving Inventory for Children) points of the students, a significant differencehas been observed in comparison to those in the control group. As per these findings, it can be said that the activities including the science process skills improves the problem solving abilities of the students in the experiment group.Keywords: Problem Solving, Science Process Skills, Science Courses. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilimsel süreç becerilerine dayalı etkinliklerin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of the impacts of activity based on science process skills on the problem solving abilities of students at 4th grade in primary school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-17 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Scientific process | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Problem solving ability | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.identifier.yokid | 10221043 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 518375 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Bilim Dalı |