Kitap okumanın öğrencilerin matematik başarısı ve problem çözme becerisi üzerine etkisi
dc.contributor.advisor | Arslan, Selahattin | |
dc.contributor.author | Karakiliç, Safa | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:35:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:35:00Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-11-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653649 | |
dc.description.abstract | İçinde bulunduğumuz bilgi çağında düşünen, sorgulayan, analiz eden ve problem çözen bireylere olan ihtiyaç her geçen gün daha da artmaktadır. Dil becerilerinin yanında farklı bilişsel becerilerin de gelişimine katkısı olduğu bilinen kitap okuma etkinliğinin bu özelliklere sahip bireylerin yetiştirilmesinde önemli rol oynaması beklenebilir. Buradan hareketle bu çalışmada, öğrencilerin bilgisini artırma ve dil gelişimine katkısı olduğu bilinen kitap okumanın, aynı zamanda diğer disiplinlere de yansımasının olup olmadığı araştırılmaya çalışılmıştır. Bu doğrultuda öğrencilerin kitap okuma düzeylerinin matematik dersindeki başarılarına ve matematiksel problem çözme becerilerine etkisini incelemek amaçlanmıştır.Araştırmanın örneklemini Giresun ilinde bulunan iki ortaokuldaki 7. sınıflarda öğrenim gören toplam 74 öğrenci oluşturmuştur. Öğrenciler, okudukları kitap sayıları belirlenerek kitap okuma düzeylerine göre gruplara ayrılmış ve matematik dersindeki akademik başarıları ve matematiksel problem çözme becerileri incelenmiştir. Veri toplama aracı olarak bir uzman yardımıyla hazırlanan ve 20 sorudan oluşan problem çözme başarı testi, okunan kitap sayısını belirleme formu ve öğrencilerin 1. dönem matematik dersi yazılı notları kullanılmıştır. Problem çözme başarı testi her derste 4 soru olmak üzere 2 haftalık bir sürece yayılarak uygulanmış ve testteki problemler, problemi anlama, plan yapma, planı uygulama, sağlama yapma ve değerlendirme olmak üzere 5 aşamada öğrencilere sunulmuştur. Puanların hesaplanmasında hem toplam problem çözme puanı dikkate alınmış hem de alt basamakların puanları hesaplanıp öğrenciler kitap okuma düzeylerine göre bu basamaklara göre değerlendirilmişlerdir.Veriler arasındaki ilişkilerin analiz edilmesinde SPSS nicel veri analizi paket programından yararlanılmıştır. Verilerin normal dağılıma sahip olup olmadığını belirlemek amacıyla Kolmogorov-Simornov testi ve homojenliğini ölçmek amacıyla da homojenlik testi uygulanmıştır. Verilerin analizini yapmak amacıyla bağımsız örneklem tek yönlü varyans analizi (one way ANOVA) kullanılmıştır. Verilerin analizde, betimsel veriler testi, ANOVA ve Tukey testlerinden yararlanılmıştır. Yapılan araştırmanın sonunda kitap okumanın öğrencilerin matematik dersindeki başarıları ve problem çözme becerileri üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | The need for individuals with reflecting, questioning, analysing and problem solving capabilities is increasing day by day. Being known to foster different cognitive skills besides linguistic skills, the activity of extensive reading can be expected to have a significant role in training individuals who possess these afore-mentioned abilities. In accordance with this fact, this research investigates whether extensive reading, which is acknowledged to contribute to improvement of students' knowledge and enhancement of linguistic development, also has an impact on other disciplines or not. Accordingly, it is aimed to observe the effect of students' reading levels on their success rates in Mathematics course and on their mathematical problem solving skills.74 students from two different secondary schools in Giresun were chosen as the samples for this study. They were separated into levelled reading groups after determining the number of books they read so far and then their academic success rates in Mathematics course and mathematical problem solving skills were examined. A problem solving success test consisting of 20 questions which were prepared with the help of a specialist, a form to determine the number of books read so far, and students' first term Mathematics course written exam scores were used as data gathering tools. The problem solving success test was applied by asking 4 questions in each class within two weeks and the problems in the test were presented to the students in five steps as understanding the problem, making a plan, applying the plan, crosschecking and evaluating. In the process of assessing the scores, total problem solving points were taken into consideration and also after calculating the points from sub-steps, the students were evaluated in terms of these sub-steps in reference to their reading levels.SPSS was used in analysing the correlations of gathered data. Kolmogorov-Simornov test was applied to decide whether the data had a normality distribution or not and also a homogeneity test was applied. For the purpose of analysing the data, one way independent sample variant analysis (one way ANOVA) was used. Descriptive analysis test, ANOVA and Tukey were made use of in the process of data analysis. At the end of the research it was found out that extensive reading had no impact on students' Mathematics success rates and on their problem solving skills. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kitap okumanın öğrencilerin matematik başarısı ve problem çözme becerisi üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The impact of reading on students' problem solving skills and their mathematics success | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-11-08 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Book reading | |
dc.subject.ytm | Mathematics achievement | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Problem solving ability | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.identifier.yokid | 10182957 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 494305 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |