Enjektör parametrelerinin motor performansına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmada, elektromanyetik olarak çalısan bir enjektör gövdesine farklıtipteki enjektör memeleri takılarak Common ? Rail yakıt püskürtme sisteminesahip bir agır vasıta motorunun performans karakteristiklerinin degisimlerisabit motor momenti pozisyonunda ve kısmi yükte elde edilmistir. Temin edilenaltı farklı tip enjektör memesi (farklı enjektör meme delik sayısı, meme delikçapı, L/d oranı, kanal konikligi ve kanal yuvarlatma oranında) söz konusuturbo test motoruna takılarak motor gücü, özgül yakıt tüketimi ve toplamverim olarak sınıflandırılan performans karakteristikleri elde edilmistir. Deneymotorunun yüklenmesi Schenk 230 kW marka ve tip bir elektromanyetik frenile yapılmıstır. Deneyler sırasında ilk olarak test edilen orijinal enjektörmemesinin verdigi performans degerleri referans olarak kabul edilmis ve dahasonra test edilen altı adet enjektör memesinin performans degerleri referansdegerlerle mukayese edilmistir. Her bir enjektör memesi için uygun görülenmotor devir sayılarında hesaplamalar yapılmıs ve elde edilen sonuçlar egrigrafikler halinde sunulmustur.Anahtar Kelimeler : Elektromanyetik enjektör gövdesi, Enjektör memeleri,Enjektör meme delik sayısı, Enjektör meme delik çapı, L/d oranı, Kanalkonikligi, Kanal yuvarlatma oranı, Common?Rail yakıt püskürtme sistemi,Performans karakteristikleri, Elektromanyetik fren In this study, different types of injector nozzles are assembled to anelectromagnetic injector body of a heavy duty vehicle with a Common ? Railinjection system to obtain variations of performance characteristics forconstant torq position and partial load. Each injector nozzle which hasdifferent injector nozzle hole number, injector nozzle hole diameter, L/d ratio,hole conicity and hole rounding ratio is assembled to the turbocharged testengine and then performance characteristics of motor are obtained that areclassified motor power, specific fuel consumption and thermal efficiency. ASchenk electromagnetic brake of type 230 kW is used to load the engine. Beforeeach injector testing the constant values, which are necessary forcalculations, and other parameters that can be calculated according to theseconstant values are determined. In testing process; performance values oforiginal injector nozzle, which is tested firstly, are accepted as referancevalues for performance values of other six testing injector nozzles. For eachinjector nozzle, calculations are executed in proper motor speed andresults are presented as curved graphics.Keywords: Electromagnetic injector body, Injector nozzles, Injector nozzlehole number, Injector nozzle hole diameter, L/d ratio, Hole conicity , Holerounding ratio, Common
Collections