Yüksek öğretim kurumlarında toplam kalite yönetimi sürecinde hizmet birimi, öğrenci ve öğretim elemanı başarı değerlemesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Günümüz rekabet ortamında işveren kurumlar, mezunlardan problem çözme yeteneğine sahip, bilgi üreterek uygulamaya geçirebilen, yaratıcılık özellikleri gelişmiş, takım çalışmasına yatkın kimseler olmalarını beklemektedirler. Bunun yanında, öğrenciler, veliler, kanun yapıcılar ve toplumun da düşük maliyet, yüksek kalite gibi yüksek öğretim kurumlarından çeşitli beklenti ve ihtiyaçları vardır. Uzun vadede endüstri veya hizmet sektöründe faaliyet gösteren işveren kurum ve kuruluşların ihtiyaç ve beklentilerinin belirlenmesi ve değerlendirilmesi okulun rekabet ortamının getireceği engellerle başedebilmesine ve ülke ekonomisinin gelişmesine katkı sağlayacaktır. Belirlenen ihtiyaç ve beklentiler doğrultusunda kaynaklardan elde edilen verilerin analiz edilmesini, diğer verilerle karşılaştırılmasını ve daha sonra elde edilen bilginin karar verme sürecinde kullanılarak uygulanmasını içeren Toplam Kalite Yönetimi (TKY) veya Sürekli Kalite İyileştirme (SKİ) çalışmalarına başlamanın yüksek öğretim sisteminde verimlilik ve etkililiği sağlayacak bir fırsat olacağı inancı ile bu çalışma yapılmıştır. Çalışmada TKY ve yüksek öğretim arasındaki ilişki araştırılarak önemli sorunlarla karşı karşıya olan yüksek öğretim kurumlarımızda toplumun ihtiyaç ve beklentilerine cevap verecek mezunların yetiştirilmesi için öngörülen çalışmalara katkı sağlamak amaçlanmaktadır. Anahtar Kelimeler: Kalite, Yüksek Öğretim, Müşteri, Liderlik, Takım Çalışması, İstatistiksel Kalite Kontrol, Hizmet Birimi, Öğrenci, Öğretim Elemanı, Performans Değerlendirme ABSTRACT In our competition age employers increasingly need and expect more highly qualified graduates. Not only employers but also students, parents, legislators, and the general public have increasing expectations of the higher education sector such as better education, lower costs and higher quality. If the authorities refuse to address such needs there will be a mis-match between what the universities produce in terms of learning and outcomes in their graduates and what the industry and service sectors require. In the long run, this will affect the country's economy and global competitiveness. The principles and practices associated with Total Quality Management (TQM) or Continuous Quality Improvement (CQI) can be viewed as an opportunity to provide improved efficiency and effectiveness in the higher education system. Therefore, the purpose of this study is to clarify and analyse the relationship between TQM and higher education. The study also aims at providing a contribution to higher education system related studies which are planned to create more effective and efficient educational outputs appropriate to the needs and expectations of society. Key Words: Quality, Higher Education, Customer, Leadership, Teamwork, Statistical Quality Control, Service Unit, Student, Faculty, Performance Appraisal
Collections