Kamu örgütlerinde bilgi işlem merkezi yapılanması: Dış Ticaret Müsteşarlığı örnek olayı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Günümüzde bilgi işlem kavramı 20.yüzyılın ortalarında bilgisayar teknolojisine bağlı olarak ortaya çıkmıştır. Toplumun ve buna bağlı olarak tanımların eldeki bilgi stoklarını en düzenli ve doğru olarak işleyebilmesi ve sunabilmesi için o kurumun bünyesinde bağımsız bir bilgi işlem yapılanmasına ihtiyaç duyulmuştur. Günümüz Dünyasında değişim bütün hızıyla sürerken, karar süreçleri için gereken süre azalmakta ve bilgi teknolojisi destek amaçlı bir yardımcı olmaktan çok kurumsal rekabet avantajları yaratan stratejik bir konuma gelmektedir. Bu nedenle, kuruluşların esas itibarı ile temel operasyonel işlemleri ve bunlara dayalı birimsel Bilgi İşlem yaklaşımları yeterli olmamakta, daha çok kurumsal seviyedeki Bütünleşik Yönetim Bilgi Sistemlerine gereksinim duyulmaktadır. İş gereksinmeleri birimselden kurumsala, bilgi teknoloji sunumları da operasyonelden çok karar destek sürecine yönelmeye devam etmektedir. Bu değişime paralel olarak bir kurumdaki Bilgi İşlem örgütlenmesinde tek tip bir örgütlenme yapısından söz etmemiz mümkün değildir. Kurumların faaliyet türleri, iş kapasiteleri, üst yönetimin görüş ve düşüncelerine göre Bilgi İşlem Merkezi (BİM) örgütlenmesi değişken yapıda olmaktadır. Bu tezde ihtiyaca bağlı olarak ideal bir Bilgi İşlem örgütlenmesi için gerekli tüm evreler ve oluşumlar, günümüzdeki mevcut bilgi işlem örgütlenmelerinin ne şekilde olması gerektiği veya mevcut örgütlenmelerin eksikleri ve aksaklıkları ortaya konmaya çalışılmıştır. Ayrıca burada Bilgi İşlem Merkezlerinin; yapılanması ile ilgili olarak kurum içindeki nasıl bir örgütlenme ve planlama ile oluşturulacağı, kurum içindeki yeri ve önemi konusundaki unsurları ortaya konmuş bunların yararlan ve sakıncaları belirtilmiştir. Anahtar sözcükler : Bilgi İşlem, Bilgi İşlem Yapılanması, örgütlenme, Yönetim Bilgi Sistemleri, Proje, Proje Yönetimi, Uygulama Geliştirme Projesi.
Collections