Organizasyona katılan bireylerin kurum içi iletişime ilişkin algılamaları: Bir askeri kurum örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Günümüzde organizasyonların giderek büyümesi, kullandıkları teknolojinin karmaşıklaşması, organizasyon içi işbölümünün gelişmesi, kurumun departmanlarının ve çalışanlarının birbirine olan bağımlılığını artırmıştır. Organizasyonların amaçlarına ulaşabilmeleri kurum içindeki eşgüdümün sağlanmasına bağlıdır. Rekabetin her alanda hissedildiği günümüzde yöneticiler, yönetim fonksiyonlarını tek başlarına yerine getirememektedirler. Bu nedenle yöneticiler organizasyonlarında astları ile yoğun, çok yönlü ve samimi bir kurum içi iletişim geliştirmek zorundadırlar. Herhangi bir organizasyona giren kişi, kendi kişisel özellikleri ve kültürel değerler sistemini de organizasyona getirir. Organizasyona yeni katılan bireyler, yaptıkları işlerinde kendilerinden beklenen davranışları yerine getirirken bu kişisel değerlerinden etkilenirler. Bunun yanı sıra her organizasyonun kendine özgü bir kurum kültürü vardır. Bu nedenle kişinin bireysel kültürü ile kurum kültürü arasında bir uyum sağlanmalı, ortaya çıkabilecek muhtemel çatışmaların önüne geçilmelidir. Organizasyonlar kendi amaçlarına en etkin ve verimli bir şekilde ulaşabilmek için kendi kültürel değerler sistemini uygulamaya çalışacaklar ve bünyelerine yeni katılan bireylere bunu benimsetmek için çaba sarf edeceklerdir. Bu çabaların bütününe toplumsallaşma denilmektedir. Toplumsallaşma sürecinde kurum içi iletişimin rolü ve önemi büyüktür. Kurum içi iletişim; kurum içindeki bilgilerin, duygu ve düşüncelerin organizasyon üyeleri tarafından paylaşılmasıdır. Kurum içi iletişim, planların ve faaliyetlerin uygulanması, koordine edilmesi ve kişisel görevlerin yerine getirilmesini sağlayarak organizasyonun amaçlarına ulaşmasına hizmet eder Organizasyona yeni katılan bireylere kurumun kültürünün tanıtılması ve benimsetilmesinde genelde resmi iletişim kanalları kullanılmaktadır. Dahaçok aşağıdan yukarıya doğru iletişim kanalının kullanıldığı resmi iletişim bazen yetersiz kalabilmektedir. Günümüzde hiyerarşinin egemen olduğu organizasyonlarda bile toplumsallaşma sürecinde aşağıdan yukarıya iletişime, yatay iletişime önem verilmektedir. Ayrıca organizasyon içinde kendiliğinden ortaya çıkan gayri resmi iletişimin de bireylerin kurum kültürünü benimsemesi sürecinde kullanıldığını söyleyebiliriz. Organizasyona yeni katılan bireylerin kurum içi iletişime ilişkin algılamaları: Bir askeri kurum örneği isimli tez çalışmamda benden yardımlarını esirgemeyen, tez hocam Prof. Dr. A. Selami SARGUT'a ve Kara Harp Okulu'ndaki komutanlarıma şükranlarımı sunarım. IV ABSTRACT In the present time, the continual growth of organizations, the complexity of the technology they use, and the development of the coorperation within organization have increased the dependability of the employees and the departments. The accomplishment of the aims of an organization depends on the maintanence of coordination in that organization. In the present world, day where competition prevails, managers obviously can not carry out managerial functions by themselves. Therefore, managers have to develop o sincere and multidimensional communication with their subordinates. A person joining organization, makes contributions into the organization through personal characteristics and his/her cultural evaluation systems. Such a person is under the influence of these personal values while giving decisions and demonstrating working behaviors. On the other hand, each organization has its own organizational culture. Therefore there must be a harmony between the person's own culture and the organizational culture, and probable conflicts between them should be avoided. Organizations, in order to accomplish their aims in an efficient way, are expected to practice their cultural values and will strive to persuade the newly joined individuals to accept these values. All these endevours are called socialization. The communication within organization has an important role during the process of socialization. The communication within organization is the sharing of information, feelings and ideas by the members of that organization. It serves to the organizational aims by helping the application of plans, the coordination of activities and the accomplishment of personal duties. In general, formal communication channels are used in introducing the organizational culture tonew members and in persuading them to accept this culture. Sometimes formal communication may not be efficient due to the use of the top-down communication channel. Today even in organizations where hierarchical relations are dominant, bottom-up and horizantal communication are considered as very important in the socialization process. Fortheremore we can speak of the use of informal communication in the socialization process.
Collections