Stratejik vizyon yönetimi ve vizyon paylaşımı -Kamu ve özel sektöre ilişkin bir karşılaştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET örgütler için daha iyi bir gelecek yaratmak anlamına gelen vizyonun, stratejik açıdan yönetilebilecek bir olgu olduğu, paylaşılan bir vizyon yaratılmasının örgütler açısından önemi, vizyon kavramı, stratejik vizyon yönetiminin mahiyeti konularına çalışmanın bir ve ikinci bölümlerinde yer verilmiştir. Bu çalışmanın üç ve dördüncü bölümlerde uygulama safhası yer almıştır. Kamu ve özel sektörde görevli bulunan yöneticilerin vizyon oluşturmaya yönelik tutumları ile kurum çalışanlarının, belirlenmiş olan bu vizyonu paylaşma dereceleri arasındaki ilişkinin karşılaştırmalı olarak ortaya konmasını amaçlayan olan bu araştırma, tanımlanmış vizyonları bulunan kamu ve özel sektörde farklı alanlarda faaliyet göstermekte olan işletmelerde yürütülmüştür, ölçme aşamasında yöneticilere ve çalışanlara ayrı araçlar uygulanmıştır. Kamu sektörü adı altında incelenen askeri eğitim ve öğretim kurum yöneticilerinin kurumlarında vizyon geliştirmeye yönelik tutumları çok olumlu kategorisinde yeralırken, özel sektör yöneticileri olumlu kategorisinde yer almıştır. Askeri ve özel sektörde vizyon oluşturma sürecine katılmayan yöneticiler ve çalışanların örgüt vizyonu hangi düzeyde paylaştığı incelendiğinde, askeri eğitim ve öğretim kurumlarında yer alan çalışanların en üst düzeyde, özel sektör çalışanlarının üst düzeyde örgüt vizyonunu paylaştıkları sonucuna ulaşılmıştır. Yöneticilerin vizyon geliştirmeye yönelik tutumları ile vizyon oluşturma sürecine katılmayan çalışanların vizyon paylaşma düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır. Vizyon paylaşım düzeyi ile çalışanların eğitim düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunurken, yaş ve hizmet süreleri ile vizyon paylaşım düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Sonuç olarak kamu ve özel sektör yöneticilerinin vizyon geliştirmeye yönelik tutumlarının olumlu olması, vizyon paylaşımının sağlanması için olumlu bir adım sayılabileceği ama tek başına yeterli olamayacağı değerlendirilmektedir. Vizyon geliştirmeye yönelik tutumların vizyon paylaşım davranışına dönüşebilmesi için, örgüt vizyonunun oluşturulması, iletilmesi veiçselleştirilmesi aşamalarındaki aksaklıklar bulunarak gerekli vizyon çalışmalarının yapılmasının vizyonun paylaşılması açısından gerekli olduğu düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: * Vizyon * Strateji * Stratejik Vizyon * Vizyon Paylaşımı * Paylaşılan Vizyon * Vizyoner Lider ABSTRACT Vision means creating a better future for the organizations. Certain characteristics of vision, such as; a fact of vision that can be manipulated strategically, an importance of creation of commonly shared vision by organizations, concept of vision and fundamentals of strategic vision management, are given in the first and second chapters of this study. Whereas, in third and forth chapters, vision applications are explained. The scope of this study is to correlate and demonstrate relations between the vision forming attitudes of management level staff in the public offices and private companies and degree of sharing of such designated visions. The study was carried out in public and private enterprises of different sectors. During surveying, different tools were applied for the managers and the workers. While, in public sector, organizational vision developing attitudes of military sector managers ranked as very positive, the managers of private sector ranked only as positive. When the remaining managers and the workers who has not participated the vision creating processes evaluated in respect to the adaptation level of the organizational vision, it is found that those whom working for military schools and institutions adapted the vision of organization at the top-most level, versus top level of private sector workers. There is no meaningful relation between the vision developing attitudes of managers and level of vision sharing of the remaining workers. Although, there is close relation between the level of education and vision sharing level, no meaningful relation is established between age and years in service versus vision sharing levels. As a result, although the constructive vision developing attitudes of the public and private sectors managers could be a helpful step towards vision sharing processes, but this alone may not be enough. In order to convert the vision developing attitudes into an adapting behavior, all types of problems invision creating, forwarding processes as well as vision's internal problems to be sorted out and necessary vision studies to be performed. Kev Words: * Vision * Strategy * Strategic Vision * Shared Vision * Visionary Leadership IV
Collections