Toplam kalite yönetimi ve Türk Silahlı Kuvvetleri`nde karşılaşılan güçlükler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Günümüzde hızlı değişim; kamu ve özel sektörlerdeki yönetim anlayışlarının sorgulanmasını, rekabet edebilmek ve hayatta kalabilmek için gerekli olan hız, esneklik, kalite ve maliyet etkinliği gibi rekabet silahlarını elde edebilmek amacıyla yeniden yapılanmayı gerektirmektedir. Geçmişinden günümüze kadar birçok alanda özel ve kamu kuruluşlarına örnek olan Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK), Toplam Kalite Yönetimi felsefesinin özellikle kamu kuruluşlarında uygulanmasında da öncülük etmektedir. Bu araştırmanın amacı, uygulamanın başlatılmasından itibaren geçen beş sene sonunda TKY uygulanmaya çalışılan bazı TSK birliklerinde ne tür sorun ve güçlüklerle karşılaştıklarını ortaya koymak ve çıkan sonuçların değerlendirilerek önerilerle sistemin daha iyi çalışmasında katkıda bulunmaktır. Araştırmada yapısal sorunlar, çalışan ve yöneticilerden kaynaklanan sorunlar, beklenen ve beklenmeyen sonuçlar, TKVne karşı gösterilen direncin nitelikleri ve yöneticilerin bu dirençlerle nasıl baş ettikleri konulan üzerinde durulmuştur. Anahtar Kelimeler Toplam Kalite Yönetimi Değişim Toplam Kalite Yönetiminde Direnç II SUMMARY Nowadays, rapid change requires the inquiry of the management approaches in the public and the private sectors and a reconstruction for achieving the competition weapons such as quickness, elasticity, quality and cost effectiveness to compete and survive. From its foundation to present day, Turkish Armed Forces ( TAF ) had always set good examples to the organizations both in the private and public sectors. Now, TAF again is a good example for utilizing Total Quality Management ( TQM ), especially for the public sector. The aim of this research is to specify the difficulties and problems faced after five years from the beginning of applications in some TAF troops those tried to implement TQM; and to make some suggestions for better utilization of the system by evaluating results. In the research, structural problems, problems from the management and the staff, expected and unexpected results, characteristics of the resistance to TQM and managers' ways of dealing with this resistance are examined. Keywords Total Quality Management Change Resistance to Total Quality Management III
Collections