Ticari fuarlar ve Türkiye`deki yurtdışı fuar organizatörlerinin faaliyetlerini ve sorunlarını belirlemeye yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Ticari fuarlar, tutundurma karması içerisinde çeşitli fonksiyonları yerine getirmesi ile, işletmelerin bir çok amaca aynı anda ulaşmalarına olanak sağlayan bir araçtır. Özellikle ihracatın geliştirilmesi amacıyla, bir çok ülkede olduğu gibi Türkiye'de de uluslararası fuarlara katılım, devlet tarafından desteklenmektedir. Fuar yönetim sürecinde taraflar; katılımcılar, ziyaretçiler ve organizatörlerden oluşmaktadır. Fuarların etkinliğinin arttırılması yönünde söz konusu tarafların rollerinin açıkça belirlenmesi gerekmektedir. Taraflar içerisinde, fuar fikrinin oluşturulmasından fuar sonrası hizmetlere kadar önemli görevler üstlenen fuar organizatörlerinin faaliyetleri, fuar başarısının temel belirleyicisi olmaktadır. Bu noktadan hareketle, Türkiye'de faaliyet gösteren yurtdışı fuar organizatörlerinin faaliyetleri, sundukları faaliyetlere ilişkin yaklaşımları ve fuar sürecinde karşılaştıkları sorun alanlarının belirlenmesi araştırmanın konusunu oluşturmaktadır. Türkiye'de Dış Ticaret Müsteşarlığı'nca yurtdışında fuar düzenlemeye yetkili ve uluslararası fuar deneyimine sahip 19 işletme bulunmaktadır. Araştırmaya ilişkin veriler, söz konusu evrenin tamamına anket uygulanarak elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, organizatörler, fuarın organize edileceği ülke ile ilgili pazar araştırması yapmayı öncelikli görevleri olarak görmemektedirler. Organizatörlerin sorun alanları incelendiğinde ise, bir fuarın başarısını etkileyen en önemli sorunun, fuarın düzenlendiği ülkede karşılaşılan sorunlar olduğu belirlenmiştir. Bunu, katılımcılardan kaynaklanan sorunlar izlemektedir, özellikle katılımcıların, performansı düşük personeli fuarda istihdam etmesi, önemli sorunlara neden olmaktadır. Ancak, fuar türleri göz önüne alındığında, organizatörler için sorun alanları farklılık göstermektedir, özellikle solo fuarların düzenlenmesinde, devlet desteğinin yetersiz kaldığı dikkat çekmektedir. Ayrıca söz konusu sorun alanları, IVorganizatörlerin yurtdışı fuar deneyimlerine bağlı olarak da farklılık göstermemektedir. Anahtar Kelimeler Uluslararası ticari fuarlar, fuar yönetim süreci, fuar organizatörleri. SUMMARY Since trade fairs satisfy several functions, they are among the tools that allow companies to simultaneously reach many objectives in the promotion mix. In Turkey as in many countries, participation to international fairs, especially for export promotion is assisted by the government. Parties, involved in the trade fair management process, are: exhibitors, visitors and fair organizations. For the effectiveness of the fair, it is necessary to clearly specify the roles of the parties involved. The key determinant of the fair success is the activities of the fair organizations, which take responsibilities ranging from the developing fair idea to the after fair services. Thus, the scope of this research, are the activities of the international fair organizations in Turkey, their approaches while providing their services, and the problems they face during the fair process. There are 19 companies who have experience in and certified by Undersecretariot of Foreign Trade to organize international fairs. Research data are gathered by questionnaring all this population. According to the results of this research, organizations do not consider performing market research in the country where the fair is organized as their primary duty. It is denoted that the fundamental problems affecting the fair success are the local problems in the host country, followed by the problems originating from the exhibitors. Especially the tendency of the exhibitors to employ under-qualified personnel adversely affects the fair success. However, given the existence of different types of fairs, the problem areas for the organizations differ from one type to another. Especially the lack of government assistance becomes evident in the organization of solo exhibits. Also, problem areas are independent of the international experience of the fair organizations. VIKey Words: Trade fairs, international trade shows, trade fair management process, fair organizations. Vll
Collections