Konservatuvar şarkıcılık lisans programlarında solfej eğtiminde izlenen kaynak ve yöntemlerin analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırma, Konservatuvar Sarkıcılık Lisans Programlarında SolfejEgitiminde zlenen Kaynak ve Yöntemlerin Analiz edilmesi amacıyla yapılmıstır.Arastırmanın evreni, programlarında ses egitimi olan konservatuvarlardır.Örneklem, Ankara Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Opera-Koro Bölümü, KoroAnasanat Dalı ve Baskent Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Opera-Koro ve PopülerMüzik Sarkıcılıgı Anasanat Dalı Lisans Düzeyi Programlarında görevli solfej ögretimelemanları ile lisans birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü sınıf ögrencilerindenolusmaktadır.Arastırmada durum saptamaya yönelik olarak anket uygulaması yapılmıstır.lgili ögretim elemanları ve ögrencilerin solfej egitimindeki kaynak ve yöntemlerinuygulamalarına iliskin görüslerini belirleyen veriler kendilerine uygulanan anketleryoluyla saptanmıstır. Veriler toplanarak islenmis, çözüm ve yorumlarında ise betimselistatistik yöntemlerden yararlanılmıstır.Belirlenen kurumlarda, solfej egitiminde izlenen kaynak ve yöntemler analizedilmeye çalısılmıs, elde edilen bulguların ısıgında öneriler getirilmistir. This research was conducted to analyze source and methods use in solfegetraining at singer license program of conservatory.The universe of the research is the conservatories which has voice training.Sampling is consist of the members of the solfege training and first, second, third andforth class students of Chorus Mainart branch of Department of Opera-Chorus ofPublic Conservatory of Ankara University and Opera-Chorus and Popular MusicSinger Mainart Branch of Public Conservatory of Baskent University.In the research, public survey was made to determine situation. Data ofopinions of the training members and students about source and methods use insolfege training were determined by public survey. The collected data were processedand description statistical methods were used to analyzing and explanation of the data.In determined institution, source and methods used in solfege training wereanalyzed; suggestions were developed according to obtained results.
Collections