Kamu kurumlarında süreç yönetimi: İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, süreç yönetimi yaklaşımı incelenerek bir kamu kuruluşunda uygulaması gerçekleştirilmiştir. Süreç, Süreç Yönetimi ve Kamu Süreçleri kavramları ayrıntılı olarak incelenmiştir. Süreç Yönetimi'nin etkilendiği yönetim akımları incelenmiş ve bunlardan farkı ortaya konmuştur. Süreç Yönetimi ile bilgi sistemlerinin ilişkileri açıklanmış ve bazı süreç yönetim teknolojileri açıklanmıştır.Süreç Yönetimi'nin evreleri olan süreçlerin incelenmesi, mevcut süreçlerin modellenmesi, yeni süreç tasarımı, yeni süreçlerin uygulanması, yeni süreçlerin denenmesi, eğitim, değerlendirme ve sürekli süreç yönetimi sağlama aşamaları açıklanmıştır. Mevcut süreç modelleme teknikleri verilmiştir. İş akışı modelleme ve veri akışı modelleme farkları ortaya konulmuştur. Süreçlerin değerlendirilmesinde kullanılan süreç başarım ölçütleri kavramı incelenmiştir.Süreç Yönetimi yaklaşımının bir kamu kurumu olan İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü'nde gerçek bir uygulaması yapılmıştır. Süreçler incelenerek mevcut süreçler akış şemaları yöntemi ile modellenmiştir. Süreç başarım ölçütleri ve sorunları belirlemek için öğretim üyesi, öğrenci ve çalışanlara anketler uygulanmıştır. Sorunlar ve mevcut modeller doğrultusunda yeni süreçler tasarlanmış ve uygulanmıştır. Süreç Yönetimi yaklaşımının gereksinimleri ve getirileri değerlendirilmiştir. In this study, Business Process Management approach has been investigated and applied to a public institution. Business Process, Business Process Management and Public Processes concepts have been described in detail. Management methods effecting business process management researched and differences from business process management have been exposed. Relationship between business process management and information systems have explained and some business process management information technologies have been declared.Business process analysis, as-is process modelling, to-be process modelling, application and testing of to-be process, training, evaluation of new process and sustainable process management steps have been described. As-is process modelling techniques have been defined. Differences between workflow modelling and data modelling have been presented. Process performance measures for evaluation of business processes have been researched.Business Process Management approach has been applied to İTU Graduate School of Science, Engineering and Technology. Processes have been analyzed and flowchart model has been used for as-is processes. Process performance measures and problems have been defined with surveys on academic staff, students and personnel. To-be processes have design and applied according to problems and as-is process models. Business Process Management approach necessities and yield have been evaluated.
Collections