Kültürel değerlerde farklılaşmanın sosyal sermayeye etkileri: Ankara Mobilyacılar Sitesi (Siteler) ve Ortadoğu Sanayi ve Ticaret Merkezi (OSTİM) üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel araştırma sorunsalı, içsel ve dışsal sosyal sermaye düzeyinin kültürel değerlere bağlı olarak ne ölçüde değişeceğidir. Bu sorunsala dönük olarak tezin temel amacı, çevremerkezcilik ve benmerkezcilik eğiliminin içsel ve dışsal sosyal sermaye oluşumuna ve düzeyine etkisini araştırmaktır. Bu amaçla çalışmada, Ankara Mobilyacılar Sitesi (Siteler) ve Ortadoğu Sanayi ve Ticaret Merkezi (OSTİM) sanayi bölgelerinden çekilen örgütlerin sahipleri ve /veya üst düzey yöneticilerinin yatay-dikey toplulukçuluk ve yatay-dikey bireycilik eğilimlerinin, duygusal ve bilişsel güvene; iç ve dış gruba duyulan güvene; dolayısıyla yerleşik ve mesafeli ilişkilere ve son olarak içsel ve dışsal sosyal sermaye düzeylerine etkisi araştırılmıştır. Araştırma sonucunda, kültürel değer boyutlarının değişkenlerin bir çoğunu etkilemediği, sadece yatay bireycilik ile dışsal sosyal sermaye arasında ve dikey toplulukçuluk ile duygusal güven arasında pozitif ilişki olduğu ortaya çıkmaktadır. Bunların dışında elde edilen diğer bir sonuç, iç gruba güven ile içsel sosyal sermaye arasında pozitif ilişki olduğudur. The main research question of this study is how and to what extent the cultural variables affect internal and external capital. To accomplish that, this doctoral thesis focuses on investigating the effects of allocentric and idiocentric tendencies on the formation and magnitude of internal and external social capital. Two samples are constructed from business owners and / or upper level managers who have companies in SİTELER (Ankara Mobilyacılar Sitesi) and OSTİM (Ortadoğu Sanayi ve Ticaret Merkezi) industrial zones. The effects of the vertical ? horizontal collectivism tendencies and vertical ? horizontal individualism tendencies on the cognitive and affective based trust; on the in-group and out-group trust; hence, on the embedded and arm?s length relations; and finally on the levels of internal and external social capital are investigated. The results of this study suggest that, the majority of the study variables are not affected by the cultural value dimensions. The findings indicate that, both horizontal individualism and external social capital and, vertical collectivism and affective based trust are positively related. Furthermore, the results of the study imply that, in-group trust and internal social capital are also positively related.
Collections