Ankara`daki vakıf üniversitelerinde uygulanan halkla ilişkiler çalışmalarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Halkla ilişkilerin ne olduğu ve nasıl uygulandığı, üzerinde durulması gereken bir konudur. Halkla ilişkiler kavramının içeriğini ve uygulamalarını iyi bilmeyen örgütler, başarılı bir halkla ilişkiler politikası icra edemezler. Bu yüzden, bu çalışmada Ankara'da bulunan vakıf üniversitelerinde uygulanan halkla ilişkiler çalışmaları değerlendirilmiştir. Bu kapsamda, vakıf üniversitelerinin kuruluş amaçları ele alınarak, vakıf üniversitelerinin artan rekabet koşulları içerisinde rakiplerinden farklılıklarını ön plana çıkarmak için ne tür halkla ilişkiler faaliyetleri gerçekleştirdikleri araştırılmıştır. Bu açıdan, vakıf üniversitelerinin de halkla ilişkiler çalışmalarına ihtiyacı olduğu düşünülerek, bu üniversitelerin kendilerini etkin bir biçimde tanıtmak ve rekabet ortamında yerini almak için bu tür çalışmaları ne kadar önemsedikleri ve ne kadar üzerinde durmaları gerektiği ortaya konmaya çalışılmıştır. Ayrıca araştırma, Ankara'da bulunan vakıf üniversitelerindeki halkla ilişkiler birimlerinin işlevini ve önemini vurgulayarak; halkla ilişkiler etkinliklerini bilinçli ve düzenli çabalar haline dönüştürmek isteyen üniversitelere katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın ilk iki bölümünde; genel anlamda halkla ilişkilere ve vakıf üniversitelerindeki halkla ilişkiler konularına değinilmiştir. Çalışmanın son bölümünde ise Ankara'da bulunan vakıf üniversitelerindeki halkla ilişkiler uygulamaları değerlendirilmiştir. Definition of Public Relations and how it could be conducted is a very important issue to be discussed in detail. Those who do not have satisfactory information about the content and the application of Public Relations concept can not be able to exercise a successful public relations policy. Therefore, in this study public relations of the foundation universities in Ankara has been analysed. In this context, having examined the purpose of founding those universities, in order to be distinguished, what kind of public relations activities are conducted within these competitive conditions are investigated. In this respect, considering that foundation universities also need to have public relations activities in order to introduce themselves sufficiently and recognised in this competition, how much they should pay attention to these activites is tried to emphasized in this study. In addition, this study aims to contribute to foundation universities in Ankara which intend to have conscious and methodical public relations activities, by emphasizing the importance of those activities. In the first two parts of the study, public relations in general and public relations in the foundation universities have been examined in detail. In the last part of the study, some public relations applications in foundation universities in Ankara has been evaluated.
Collections