Müzakere yönetim sürecinde kişilerarası iletişimin rolü ve önemine ilişkin bir değerlendirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsan doğduğu andan itibaren tüm yaşamı boyunca farklı bireylerle sürekli iletişim kurar. İki insan iletişim kurmak için bir araya geldiğinde düşünceleri, duyguları, davranışları, değer yargıları ve inançları farklılık gösterir. Farklı düşüncelerin, duyguların, davranışların, değer yargıların ve inançların çakıştığı yerde ise çatışma kaçınılmaz olur.Gerek bireylerin günlük sosyal ilişkilerinde, gerekse ulusal, uluslararası veya kurumsal boyutlardaki ilişkilerde yaşanan çatışmaların çözümünde en etkili yöntem müzakeredir. Müzakere bireylerin günlük ilişkileriyle sınırlı olmanın da ötesinde aslında çok daha karmaşık bir süreci ifade eder.Bir Kişilerarası yönetim süreci olarak müzakereyi iyi ve doğru anlamak, bireylerin günlük hayatlarından başlayarak, ulusal ve uluslararası boyutlardaki ilişkilere kadar geniş bir yelpazede yer alan çatışmaların, daha kolay ve sağlıklı şekilde çözülmesine yardımcı olacaktır. Bu açıdan Türkiye'de müzakere ile ilgili yapılan çalışmalar değerlendirildiğinde, bu çalışmaların çok yetersiz ve az sayıda olduğu görülmüştür. Müzakere ile ilgili çalışmaların sayısının az olduğu gibi, var olan mevcut çalışmalarda da, kişilerarası iletişimin rolü yadsınarak gerektiği önemin verilmediği görülmüştür.Bu çalışmanın amacı, öncelikle müzakere yönetim sürecini ve başarılı bir müzakere için atılması gereken adımların neler olması gerektiğini incelemek, dolayısıyla az çalışılmış olan bu kavrama dikkat çekmektir. İkinci olarak, bir kişilerarası iletişim süreci olan müzakere yönetiminde, kişilerarası iletişimin rolü ve önemine daha önce yapılan çalışmalarda yeteri kadar önem verilmediğinden yola çıkarak, bu konuya hak ettiği önemin verilmesi amaçlanmıştır. Çünkü müzakere, bir kişilerarası iletişim süreci olarak, etkili ve doğru iletişim kurulduğu oranda başarılı olan bir süreci ifade eder. Human being, from the moment of birth, communicates constantly with different individuals throughout the entire life. When two people come together to communicate, their thoughts, feelings, attitudes, values and beliefs vary. From the moment when different thoughts, feelings, behaviors, beliefs, judgments overlap, conflict arises.Individuals in everyday social relations as well as national, international or institutional relations, the most effective method of resolving conflict is negotiation. Negotiation process, beyond being limited to a daily relationship of individuals, actually refers to a process much more complex.A good and accurate understanding of negotiation as an interpersonal management process, will help to solve conflicts starting from daily life of individuals and continues by national and international dimensions, easier and in a healthy way. In this respect, In Turkey, when the studies related to negotiation evaluated, it is observed that many of these studies are inadequate and were a small number. As well as the small number of studies related with negotiation, the existing studies shows that no emphasis is given to the importance of interpersonal communication through negotiation process.The purpose of this study is firstly to examine negotiation management process and what steps should be taken for a successful negotiation, thus to attract attention to this concept which is less studied. Secondly, through the negotiation management, as an interpersonal communication process, based on previous studies not given enough attention, is to give the issue the importance it deserves. Because when the negotiation, as the process of communication between individuals, established in effective accurate communication rate, then refers to process of successful.
Collections