Kurum içi iletişimi geliştirmede `iletişim` temalı hizmet içi eğitimlerin rolü: Ankara Esenboğa Hava Limanı Devlet Hava Meydanları İşletmesi üzerine bir değerlendirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurum İçi İletişimi Geliştirmede ?İletişim? Temalı Hizmet İçi Eğitimlerin Rolü (Ankara Esenboğa Havalimanı Devlet Hava Meydanları İşletmesi Üzerine Bir Değerlendirme) başlıklı bu tez çalışması kurum içi iletişimi geliştirmede, hizmet içi eğitimlerin oynadığı rolü tespit edebilmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma ile Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü ve Esenboğa Havalimanı Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nde görev yapan yöneticilerin ve çalışanların, konunun önemine dikkatlerinin çekilmesi; ayrıca elde edilen bulgular sonucunda bir karşılaştırma yapılabilmesi hedeflenmiştir.Anket survey yöntemi ile gerçekleştirilen çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kurum içi iletişime yönelik kuramsal çerçeve, ikinci bölümde ise hizmet içi eğitim ele alınmaktadır. Araştırmayı oluşturan ?Ankara Esenboğa Havalimanı Devlet Hava Meydanları İşletmesi Üzerine Bir Değerlendirme? üçüncü bölümde incelenmektedir. Çalışmanın bulgu ve değerlendirmelerinin yer aldığı dördüncü bölümde anket uygulamasının istatistiksel tabloları sunulmuş, yorumlamaları yapılmıştır. Beşinci bölümde ise sonuç ve öneriler yer almaktadır.Bu araştırma ile varılan en önemli sonuç; ?kurumsal aidiyet, hizmet içi eğitim hakkında olumlu ve olumsuz görüşler ile kurum içi iletişimi geliştirmede iletişim temalı hizmet içi eğitimin rolü? düzeylerinin, hava trafik kontrolörlerinde diğer görevlerde çalışan kişilere göre daha düşük çıkmasıdır.Kurumsal aidiyet duygusu arttıkça olumsuz görüşlerde de artış olduğu, ancak olumlu görüşlerin daha çok arttığı sonucu ise, araştırmadan elde edilen bir diğer önemli bulgudur.Bu teze konu olan araştırma, kurum içi iletişimi geliştirmede ?iletişim temalı? hizmet içi eğitimlerin rol oynadığını göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Kurum içi iletişim, hizmet içi eğitim, kurumsal aidiyet, Ankara Esenboğa Havalimanı Devlet Hava Meydanları İşletmesi. Titled The Role Of Communication-themed In-house Training in Developing In-house Communication(An Evaluation of Ankara Esenboğa Airport General Directorate of State Airports Authority), this thesis aims to identify the role in-house training plays in the development of in-house communication. Through this study, the purpose is to bring the significance of the topic to the attention of administrators and employees working at the General Directorate of State Airports Authority and Esenboğa Airport Authority, and to construct a comparison based on the findings obtained.Conducted through the survey method, this study comprises five chapters. The first chapter addresses the conceptual framework of in-house communication and the second chapter covers in-house training. ?An Evaluation of Ankara Esenboğa Airport General Directorate of State Airports Authority,? which constitutes the research, is analyzed in chapter three. In chapter four, where the findings and evaluations of the study are located, statistical charts of the survey application are put forth and explicated. Chapter five covers the conclusion and suggestions.The most significant conclusion arrived at through this study is that the levels of institutional belonging, positive and negative views on in-house training, and the role of communication-themed in-house training in developing in-house communication are lower among aerial navigation controllers than employees in other positions.One other important finding of the study puts forth that as institutional belonging increases, so do negative views, but positive views increase more so.The research that comprises the subject of this thesis demonstrates that communication-themed in-house training does play a role in developing in-house communication.Keywords: In-house communication, in-house training, institutional belonging, Ankara Esenboğa Airport General Directorate of State Airports Authority.
Collections