Kurumsal itibarın ölçülmesi: Karabük Üniversitesi`nin Kurumsal itibarının öğrenciler tarafından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bireyler için kullanılan ve saygı görme olarak tanımlanan itibar kavramı, zamanla örgütler için de kullanılan bir kavrama evirilmiş ve örgütlerin çok önemli bir soyut zenginliği haline gelmiştir. Paydaşlarının, zihninlerinde örgütü itibarlı değerlendirmeleri ve bu değerlendirmenin korunması; örgütün faaliyetleri ve varlığını sürdürebilmesi açısından çok önemlidir. Örgütler itibarını değerlendirmede özellikle hedef paydaşın, yapılan faaliyetleri nasıl değerlendirdikleri çok önemlidir. Örgütün sürdürebilir büyüme ve faaliyet alanında söz sahibi olmasında kurumsal itibarın oluşturulması, korunması ve artırılması için devamlı olarak faydalanması gerekmektedir. Bu araştırmanın genel amacı; kurumsal itibar kavramından yola çıkılarak, kurumsal itibar yönetimi kavramını incelemek ve hedef paydaşın kurumsal itibara ilişkin değerlendirmelerini tespit etmektir. İlk bölümde itibar ve kurumsal itibar kavramlarına genel bir çerçeve çizilmeye çalışılmıştır. Bunun yanı sıra kurumsal itibarla yakından bağlantılı ve etkileşim halinde olan kavramlar incelenmiş ve aralarındaki ilişki açıklanmıştır. İkinci bölümde ise; kurumsal itibar yönetimi ayrıntılarıyla incelenmiş, bu yönetim süreci açıklanmaya çalışılmıştır. Bunun yanında var olan itibarın korunması gerektiğinin de üzerinde durulmuştur. Aynı zamanda tüketici satın alma davranışı ve buna etki eden kavramlar incelenmiş ve aralarındaki ilişki vurgulanmıştır. Uygulama kısmı olan üçüncü kısımda Karabük Üniversitesi?nin kurumsal itibarının ana paydaş grubu olan öğrenciler tarafından nasıl değerlendirildiğini ölçmeyi amaçlanmaktadır. Araştırmanın evrenini Karabük Üniversitesi?nde örgün eğitim hizmeti gören öğrencilerden oluşturmaktadır. Bu üniversitede eğitim gören ve anketin örneklemini oluşturan 2.344 kişi, katmanlı örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Araştırmanın uygulama kısmında yargıları öğrenciler nezdinde değerlendirmeleri için 0-100 puan ölçeğinden oluşan sorulardan bir anket formu hazırlanmış, anket formu her akademik birimin % 10 öğrenci sayısına uygulanmış elde edilen veriler; frekans dağılımları, parametrik ve parametrik olmayan istatistiksel yöntemlerle analiz edilmiştir. Sonuçta Türkiye?deki üniversite eğitimde yaşanan hızlı değişim nedeniyle eğitimi hizmeti veren kurumlarının daha nitelikli öğrenci çekebilmek için birbirleriyle rekabet etmek durumunda olduğu ve üniversitelerin bilinçli kurumsal itibar faaliyetleriyle kurumsal itibarını daha iyi planlayabileceği, uygulayabileceği ve kontrol edebileceği faaliyetlere önem vermeleri önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Kurumsal Ġtibar, Ġtibar Katsayısı, Karabük Üniversitesi The term reputation, which is generally used for persons and defined as being respected, has in time evolved into a meaning to be used for corporations as well, becoming a quite important abstract wealth for them. It is of great importance for the corporations to be evaluated as reputable in the minds of their stakeholders in order to maintain their activities and presence. In evaluating the reputations of corporations, how target stakeholders evaluate the activities of the corporation is especially important. In order to have a say in sustainable development and activities, corporations need to make use of corporate reputation by building, sustaining and developing their corporate reputations. The general purpose of this research is to study the term of corporate reputation management and to detect the evaluations of target stakeholders regarding corporate reputation, based upon the term corporate reputation. In the first section, a framework is drawn for the terms reputation and corporate reputation. Besides, any terms closely related to or in interaction with corporate reputation are also studied and the relationships between them are explained. In the second section, corporate reputation management is studied in detail and it is aimed to explain this management process. In addition, it is also emphasized that any existing reputation needs to be preserved. Consumer purchase behaviour and terms in relation to it are studied and the relationship between them is underlined. In the third section, which is also the application section, it is aimed to assess how the corporate reputation of Karabuk University is evaluated by its students who constitute the main stakeholder group. The research population is constituted by students who are receiving formal education at Karabuk University. 2344 students who study at Karabuk University and constitute the main research sample are selected by performing stratified sampling method. In the application part of the research, a survey form was prepared with questions comprising of a 0-100 scale to be evaluated by students, the survey was conducted to 10% of every academic unit and the date acquired are analyzed using frequency distribution, parametric and non-parametric statistical methods. The educational institutions have to compete with each other to get more qualified students due to the rapid developments in university level education in Turkey. Therefore, it is suggested that universities should focus more on better planned, applied and controlled corporate reputation activities along with informed corporate reputation activities.Key Words: Corporate Reputation, Reputation Coefficient, Karabuk University
Collections