Gösteriş amaçlı tüketim davranışlarının incelenmesi: Kocaeli`ndeki özel okul öğrencileri üzerinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde tüketiciler için tüketim kavramının değiştiğini gösteren, gösteriş amaçlı tüketim ele alınmıştır. Gösteriş Amaçlı Tüketim, tüketicinin bir yandan üstün gördüğü gruptan kopmamak için aradaki farkları gidermeye çalışırken, bir yandan da bulunduğu grubun içerisinde, göze çarpmayı, fark edilmeyi istediği için başvurduğu bir yol olarak bilinmektedir.Çalışma teorik ve uygulama şeklinde iki kısımdan oluşmaktadır Teorik kısımda çalışmanın ilk iki bölümü yer almaktadır. Bu bölümler; tüketim ve tüketici davranışları, gösteriş amaçlı tüketim ve tüketici davranışlarına etkisi seklinde sıralanabilir. İkinci kısımda ise çalışmanın üçüncü bölümü olarak 12-18 yaş arasındaki gençlere gösteriş amaçlı tüketim ile ilgili yapılan anket çalışması ve sonuçları yer almaktadır. Anket, Kocaeli İlinde izin alınabilen özel okullarda uygulanmıştır. Bu çalışma, gösteriş amaçlı tüketimi kavramını ve tüketiciye etkisini teorik olarak ayrıntılı bir şekilde açıklamakta ve 12-18 yaş arasındaki gençlerin gösteriş amaçlı tüketim eğilimlerinin incelenmesi, algılamasını ve karşılaştırılmasının sonuçlarını analiz etmektedir.Anahtar Sözcükler: Tüketim, Tüketici Davranışları, 12-18 Yaş Arası Tüketiciler, Gösteriş Amaçlı Tüketim, Kocaeli In this thesis,conspicuous consumption which has showed changed of consumption for consumers has been disscussed. Conspicuous consumption; on the one side has tried to make good the differences in order not to separate from the group that the consumer has seen on top, on the other side it has been known as a way that the consumer has applied because of the consumer has wanted to be realized, to be conspicuous in the group that he has been in.The study has been formed in two parts. In the theoretical part, the first two parts of the study has been included. These parts can be listed as; consumption and consumer behaviours, conspicuous consumption and the effect of it to the consumer behaviours. In the second part as the third part of the study, the questionnaire study and its results which has been done about conspicuous consumption to the youngs between the age of 12-18. The questionnaire has been practiced at the private schools which can be got permission in Kocaeli. This study has been explained the conspicuous consumption and its effect to the consumer theoretically in detail and has analyzed the results of the researching, perception and comparison of the conspicuous consumption patterns of the youngs between the age of 12-18.Keywords: Consumption, Consumer Behavior, 12-18 Year Old Consumers, Conspicuous Consumption, Kocaeli
Collections