Kamu Denetçiliği Kurumunun yapısı ve işleyişi.
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kökeni 18. yüzyıla dayanan kamu denetçiliği kurumu ilk defa İsveç'te ortaya çıkmıştır. Bu kurumun ortaya çıkmasında devletin artan fonksiyonları ile karmaşıklaşan yapısı ve mevcut denetim mekanizmalarının yetersizliği etkili olmuştur. Özellikle II. Dünya Savaşı'ndan sonra insan haklarına verilen önemin artmasıyla da kamu denetçiliği, siyasal, sosyal, kültürel, ekonomik, demografik ve yüzölçümleri birbirinden farklı birçok demokratik ülkede, her ülkenin kendi idari, hukuki ve özel gereksinimlerine göre, niteliklerinde bazı değişiklikler yapılarak farklı adlar altında uygulanmaya başlanmıştır.Kamu denetçiliği idarenin giriştiği eylem ve işlemlerle ilgili halktan gelen şikâyetleri inceleyen ve çözüm yolları arayan bir kurumdur. İşlevi, idarenin karşısında kişiyi yalnız bırakmamak, haklarını savunmak ve bu konudaki başvurmaları ve kınamaları izlemek olmuştur. Kamu denetçisi inceleme ve araştırma yapmak, tenkit etmek, idarenin aksayan yönlerini parlamentoya ve kamuoyuna duyurmak gibi yetkilerle donatılmıştır. Vermiş olduğu kararların herhangi bir bağlayıcılığı olmamasına karşın en büyük gücü oluşturduğu kamuoyu ve parlamentoya her yıl sunduğu rapordur.Anahtar Sözcükler:1. Ombudsman2. Kamu Denetimi3. Türk Kamu Yönetimi The Ombudsman institution, which originated in 18th century, was first established in Sweden. The increasing functions of the state with the complex structure and inadequacy of the existing control mechanisms are effective for emerging this institution. According to the each country's own administrative, legal and specific needs; especially after World War II, because of increasing of importance given to human rights, Ombudsman started to work with the different names by making some changes on its qualities in the a lot of democratic countries which are different from the each other as political, social, cultural, economic, demographic and area. Ombudsman is an institution which seek solutions and analyse the public's complaints about the administration's actions and operations. Advocating people's rights, following applications and condemnations, not leaving people alone against the administration are Ombudsman's functions. Ombudsman has entitlements such as investigating, researching, criticising and announcing the administration's hitching sides to the Parliament and public. Although its decisions aren't binding, its the greatest power is the created public and report which it presents to the Parliament every year.Keywords: 1. Ombudsman2. Public Auditing3. Turkish Public Auditing
Collections