Kamu kurumlarında etik algılamalar üzerine bir araştırma: Vergi daireleri örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı Kahramanmaraş vergi dairelerinde çalışan yönetici ve personelin etik davranışlara bakış açılarını, etik dışı durumlarla karşılaşma durumunda göstereceği tepki ve davranışları ortaya çıkarmaktır. Etik konusunun araştırma konusu olarak seçilmesinde; günümüzde oldukça popüler bir yönetim yaklaşımı olması, vergi daireleri ile ilişkisi bulunan çevreleri ve yönetim kademesini ilgilendirmesi etkili olmuştur. Bu bağlamda, mevcut olan sorunlar tespit edilebilecek ve çözüm önerileri geliştirilebilecektir. Ayrıca etik dışı davranışlara karşı personelin tutum ve davranışları gözlemlenip eksik veya hatalı davranışların eğitim seminerleri yoluyla düzeltilmesi sağlanabilecektir. Araştırma kapsamında Kahramanmaraş'ta bulunan Aksu, Aslanbey, Afşin, Elbistan, Pazarcık vergi dairelerinde çalışan yönetici ve personele anket uygulanmıştır. Etik konulara bakış açısı ile ilgili konulardaki sonuçlar incelendiğinde çalışanların büyük bir kısmının çalışma yaşantısı boyunca etik dışı bir davranışla (rüşvet, hediye, bahşiş vb.) karşılaşmadıkları sevindirici bir sonuç olarak karşımıza çıkmaktadır. Ayrıca çalışanlar amirlerinden gelecek olan herhangi etik dışı davranışı tasvip etmedikleri ve yerine getirmemek için direnç göstereceklerini beyan etmişlerdir. Bu anlamda, çalışanların etik kurallara sahip çıktıkları ve benimsedikleri söylenebilir. Ancak, çalışanlar özellikle görevde yükseltme, atama ve eğitim gibi konularda etik kurallara yeterince önem verilmediğini düşünmektedirler.Ayrıca, yaş, cinsiyet, eğitim düzeyi, çalışılan birim, çalışılan pozisyon, kurumdaki çalışma süresi ve toplam çalışma süresi gibi özellikler açısından bireylerin etik konulara bakış açılarının farklılık gösterdiği görülmektedir. Araştırmanın sadece Kahramanmaraş vergi dairesi çalışanları ve yöneticileri değil etik konularla yakından ilgisi olan tüm maliye çalışanlarına faydalı olacağı ve önem taşıdığı düşünülmektedir.Anahtar Sözcükler: Etik, Etik Algılamalar, Vergi Daireleri, Etiğe dair Deneyimler. The aim of this research to bring out views towards ethical behaviour, reactions and behaviour when they face unethical situations of managers and staff working in the Kahramanmaraş Taxation Offices. Ethics, being a considerably popular management approach and involving the Taxation Offices and the people in relation with these offices and the managerial levels; have been effective on this subject to be the research topic. In this regard, existing problems can be defined solution suggestions can be made. On the other hand, attitudes and behaviour of the staff through unethical behaviours will be observed and they will be able to be reclaimed by using training seminars.In the context of the research a questionnaire has been conducted over the personnel working in the Aksu, Aslanbey, Elbistan, Pazarcık and Afşin Taxation Offices in Kahramanmaraş. When the results about the views on ethical issues are examined; a pleasing outcome is faced that most of the personnel have never met un ethical behaviour (bribery, presents, tips etc.) during their working lives. Additionally the personnel have indicated that they would not assent to unethical behaviour of their behaviour and they would resist in order not to carry out that kind of requests. In this regard, it can be stated that the personnel stake a claim to and adopt ethical rules. However it is thought that the personnel do not give adequate importance to ethical rules, especially about the issues such as appointments, promotions and trainings.Also it is seen that the views of the personnel about ethical issues differ according to demographical variables such as age, gender, educational level, working unit, position, working time in the institution and total working time. It is thought that the study will be useful and is important for not only the staff and managers working in Kahramanmaraş, but also all of Treasury personnel.Keywords: Ethics, Ethics Perceptions, Taxatation Offices, Experiences on Ethics
Collections