Konut pazarlamasında müşteri memnuniyetinin ölçülmesi: Safranbolu örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşme süreci ile birlikte bütün sektörlerde yoğun rekabet ortamının var olduğu, işletmelerin ayakta kalabilmek ve geleceklerini sürdürebilmek için yeni pazarlama stratejileri arama yoluna gittikleri bir dönem yaşanmaktadır. Rekabetin arttığı bu dönemde işletmeler yeni müşteriler bulmak yerine mevcut müşterilerin memnun edilmesi ve onları işletme için sürekli hale getirilmesi konusunda ortak bir fikre sahiptir.İşletmeler ürettikleri mal ve hizmetlerin müşterileri tarafından beğenilmesini isterler. Tüketicilerin bir mal ya da hizmetten memnuniyet derecelerinin belirlenmesi üretilen mal veya hizmet kalitesinin iyileştirilmesi konusunda önemli bir unsurdur. Bu nedenle müşteri memnuniyetinin belirlenmesi işletmelerin öncelik verdiği konuların başında gelmektedir.Müşteri memnuniyeti, mal ve hizmet üreten işletmelerin yanı sıra konut üreten kişi ya da işletmelerin de üzerinde durdukları önemli konulardan biridir. Dolayısıyla Türkiye'de üretilen konutların müşteri tercihlerine göre üretilmesinin, teknolojik gelişimlerin, çevresel ve fiziksel etkenlerin dikkate alınmasının, görsel güzelliklere sahip güvenlikli site anlayışının geliştirilmesinin müşteri memnuniyetini arttırdığı ve konut talebindeki artışı hızlandırdığı gözlenmektedir.Bu çalışmanın ana temasını konut pazarlamada müşteri memnuniyeti kavramı oluşturmaktadır. İlgili yazında önemli bir yer tutan müşteri memnuniyeti konusunda çok sayıda amprik çalışma yapılmasına rağmen konut pazarlaması alanında yapılan çalışmaların yok denecek kadar az olması çalışmanın hazırlanmasında en büyük etken olmuştur. Çalışma, Safranbolu'da gün geçtikçe artan konut ve konut üreticilerinin hangi düzeyde müşteri memnuniyeti oluşturduklarını tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Çalışma üç bölümden oluşmakta olup araştırmanın teorik kısmı olan birinci ve ikinci bölümü ilgili yazından elde edilen bilgiler ışığında oluşturulmuştur. Araştırmanın üçüncü bölümünde ise, ilk olarak müşteri memnuniyeti ile ilgili önermelere verilen cevapların frekans ve yüzdelik dilimleri hesaplanmıştır. İkinci aşamada ise; iki örneklem arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek amacıyla `t testi` ve ikiden çok örneklem arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek amacıyla da `Anova testi` uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar ile teori arasında bağlantı kurularak durum tespiti gerçekleştirilmiştir.Anahtar Sözcükler : Pazarlama, Konut Pazarlaması, Müşteri, Müşter Memnuniyeti, Safranbolu In this period with the globalization, all sector has intense competitive environment and also they have research new marketing strategies for have to be able to keep standing and to sustain their future. İn this period that has increasing competition, businesses have common idea that instead of finding new consumers, consumers are pleased to be with them and continous for the business.Business want that their rating goods and services are liked by consumer. İt is an important factor on determining consumers' satisfaction on goods and services degrees that improving the quality of goods or services. Because of the fact that determine of consumers' satisfaction is most important subject for subject.Customer satisfaction, in addition to producing service and product of corperation, producing residence of person or firm tend to the one of most important subject. İn consequence, produced in Turkey of residence of produce according to costumer's preference, tegnological developments, physical and environmental impact, of development site security concept has spectacular beauty has observed incase customer satisfaction and speed up increase in demand for residence.The main theme of this study is constituted at the house marketing customer satisfaction concept. About Previous studies have an important place in customer satisfaction that although there are numerous empirical studies, almost none of the studies in marketing residential area far less has been the biggest factor in the preparation of the study. Studies was performed in order to determining The increasing residential and manufacturers' at what level creates customer satisfaction. Study consist of three parts, first and second sections of the theoretical part of the study have developed in light of the information obtained from the related literatüre. In the third part of the research, were calculated percentiles and frequency about answer of customer satisfaction proposition. In the second stage, in order to determine whether there is a significant difference between the two sample `t test`, and was applied in order to determine whether there is a significant difference between more than two sample `Anova test`. Status detection has been performed establishing a connection between the obtained results by the theory.Keywords : Marketing, Property Market, Customer, Customer Satisfaction, Safranbolu
Collections