Okul yöneticilerinin zorunlu yer değiştirmesine yönelik öğretmen algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bireylerin, bilgi, beceri ve davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla istendik değişiklikleri oluşturma süreci olarak tanımlanabilen eğitim, her dönemde toplumların gelişmişlik düzeylerinin bir ölçütü olmuştur. Eğitim sisteminde üretim işi okullarda gerçekleştiğinden okul sistemin stratejik ögesi konumundadır. Okul yönetici, öğretmen ve öğrenci olarak üç bileşenden oluşmaktadır. Eğitim sisteminin temel taşlarından birisi de okul yöneticileridir.Milli Eğitim Bakanlığı, okul yöneticilerinin aynı kurumda uzun süre çalışmalarından kaynaklanan sorunları gidermek amacıyla, 2006 yılında ilk kez uygulanan, pek çok değişikliğe uğradıktan sonra son olarak 10 Haziran 2014 tarih ve 29026 sayılı Resmi Gazete' de yayınlanarak yürürlüğe giren `Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Görevlendirilmelerine İlişkin Yönetmelik` ile kamuoyunda `rotasyon` adıyla bilinen zorunlu yer değiştirme uygulamasını başlatmıştır.Okul yöneticilerinin zorunlu olarak yer değiştirmeleri, örgütsel anlamda okullarda değişikliklere yol açabilir. Yöneticilerin zorunlu olarak yer değiştirme uygulamasına tabii tutulması ile okullarda oluşan etkiler hakkındaki öğretmen algılarının belirlenmesi amacıyla yapılan bu çalışmada; konu ile ilgili kuramsal bilgiler ve Karabük İli Devlet okullarında çalışan öğretmenlere uygulanan alan araştırması bilgileri sunulmuştur. Anket sorularının güvenilirliği Cronbach's Alpha yöntemi ile ölçülmüştür. Öğretmenlerin demografik özellikleri ile fonkiyonel değişkenler arasında ilişki olup olmadığı İndependet- T ve Anova testleri kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma sonuçları, zorunlu yer değiştirme uygulamasının örgütsel etkilerini ortaya çıkabileceği için yöneticilerin zorunlu yer değiştirmesi uygulamasının sonuçlarına ışık tutabilmesi açısından önemlidir. Araştırma bulgularına göre, öğretmenler yöneticilerin rotasyonuna olumlu bakarken ve 4 yılık süreyi rotasyon için yetersiz bulmaktadır. Education which can be defined as the process of creating the desired changes through their life skills and behavior in society, has been some refinement in every priod. Because production takes place in the schools in the education system, it Works as a the strategic element of the system. School administrators, teachers and students consists of three components. One of the pillars of the education system are the school administrators.Ministry of Education, in order to resolve issues arising from long-term working in the same school, implemented for the first time in 2006, after undergoing many changes last June 10, 2014 date and 29026 numbered Official Gazete published enacted `Connected Education Institutions Ministry of National Education Regulations regarding the posting of managers which is called `the rotation` in public. began the practice known as compulsory displacementCompulsory displacement of school managers may lead to changes in the organisatins of schools. in this subject teachers' perceptions are aimed to understand. in The subject, theoretical knowledge which acquired from teachers working at State schools in Karabük is presented. The reliability of the questionnaire was measured by Cronbach's Alpha method. Data related to the functional variable, analyzes One-Sample T test and effects were analyzed using Chi-square test.The results of the compulsory relocation is important to shed light on the consequences of compulsory displacement applications of manager. According to the findings, teachers look positively to the rotation of the institution but this four years period is found insufficient by the teachers.
Collections