Kış turizmine katılan yerli turistlerin tüketici davranışları üzerine bir araştırma: Kayseri örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye turizmini tüm yıla yayma sürecinde kış turizmi önemli bir turizm türü olarak görülebilir. Kış turizmi potansiyeline sahip yörelerin turizme kazandırılması ve mevcut kış turizmi destinasyonlarının geliştirilmesi, kış turizminin bölgesel bir kalkınma aracı olarak kullanılabilmesi açısından önem arz etmektedir. Bu süreçte kış turizmi destinasyonlarını ziyaret eden turistlerin seyahat motivasyonlarını ve davranışlarını anlamak, destinasyonun geleceğine yönelik seyahat desenlerini tahmin etme ve etkili pazarlama uygulamalarıyla yeni turistleri destinasyona çekmede önemli bir başarı göstergesi olarak değerlendirilebilir. Bu araştırmada, Kayseri ilinde bulunan Erciyes Kayak Merkezi'ni kış turizmi amaçlı ziyaret eden yerli turistlerin seyahat motivasyonları ve memnuniyetlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda 480 yerli turiste, Aralık 2014-Mart 2015 döneminde veri toplamak amacıyla anket uygulanmıştır. Anket verileri, seyahat motivasyonu (rahatlama, kendini geliştirme, huzur, sosyalleşme) ve seyahat memnuniyeti (pist, alışveriş, güvenlik, konaklama, eğitmen, ulaşım) ilişkisi kapsamında `yüzde`, `frekans`, `bağımsız örneklemler için t-testi`, `tek faktörlü varyans analizi`, `Tukey (HSD) testi` ve `korelasyon` kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları kapsamında; kış turizmine katılan yerli turistlerin seyahat motivasyonuna yönelik düşünceleri ile seyahat memnuniyetleri arasında orta düzeyde pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki (r=0,450; p<0,001) bulunmuştur. Kış turizmine bilinçli olarak katılan yerli turistlerin, seyahat memnuniyetlerinin arttığı saptanmıştır. Bu kapsamda, kış turizmine katılacak yerli turistlerin, seyahat öncesinde kış turizmine güdülenmelerinin sağlanması ve seyahatleri konusunda bilgilendirilmeleri önem arz etmektedir. Anahtar Sözcükler : Kış turizmi, yerli turist, seyahat motivasyonu, seyahat memnuniyeti. When extending the period of Turkey's tourism to a whole year, it can be said that winter tourism is an important tourism type. Reintegrating the regions with a potential of winter tourism to tourism and developing the present winter tourism destinations, is important in terms of using winter tourism as a regional development medium. In this process understanding the tourists' travel motivations and behaviors, who visit the winter tourism destinations, can be regarded as an important success sign in forecasting the prudential travel patterns and directing the tourists to the destinations by efficient marketing applications. In this study it is aimed to find out the travel motivations and satisfactions of the domestic tourists, who visit the Erciyes Ski Center, located in Kayseri province for winter tourism. In accordance with this purpose; to gather data, 480 domestic tourists conduct a questionnaire in the period of December 2014- March 2015. The survey datas were analyzed within the scope of the relationship between the travel motivation (relaxation, self development, peace, socialization) and the travel satisfaction (track, shopping, safety, accommodation, educator, transportation) by using `percentage`, `frequency`, `t-test for independent samples`, `single direction variance analysis`, `One-Way (Anova) analysis`, `Tukey (HSD) test`, `correlation`.Within the research results, there has been found a medium positively meaningful relation (r=0,450; p<0,001) between the travel motivation and the travel satisfaction of the domestic tourists who join the winter tourism. It is established that the travel satisfaction of the domestic tourists, consciously joining winter tourism, increased. In this regard it is important that the domestic tourists, who have a holiday in winter, are motivated to winter tourism before the travel and are kept informed about their travel.Key Words : Winter tourism, domestic tourist, travel motivation, travel satisfaction.
Collections