İş etiğinin kurumsallaştırılmasında çalışan ve yönetici algıları: Kardemir A.Ş. örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada iş etiğinin kavramsal çerçevesi; etik kavramı ve iş etiği kavramı açısından incelenmiş olup, iş etiğinin kurumsallaştırılması; iki ana boyutta iş etiğini kurumsallaştırma gerekliliği ve iş etiğini kurumsallaştırma yöntemleri çerçevesinde ele alınmıştır.İş etiği, işletmelerde hakim olan etik kurallardır ve bu kurallar işletme ile ilgili kişi ve grupların etik değerlerini ortak paydada buluşturur. Bu çalışmanın amacı, Kardemir A.Ş. yönetici ve çalışanlarının mevcut iş etiği algılarını, iş etiğinin kurumsallaştırılması sürecinin başlangıç aşamasında ele alarak incelemektir. Özellikle, tüm sistemlerin Şirketlerin mükemmelliğe ulaşma hedefi doğrultusunda kurgulandığı ve kurumsallaştırma sürecinin başlangıcındaki en önemli verilerden birinin insan kaynağı algısı olduğundan hareketle, sürece yön vermek açısından da çalışma ayrıca önemli hale gelmiştir. Bu çalışma, KARDEMİR A.Ş.'de kurumsallaştırma sürecinin başlangıcında tespit edilen yönetici ve çalışanların iş etiği algılarının, süreç içerisinde değerlendirilmesi ve sürecin aktif bir şekilde ilerlemesi yönünde sunulan önerilerle, kurumsal ilerlemenin başlangıç ölçümü açısından Şirkete yararlı olacağı düşüncesiyle oluşturulmuştur. In this study, the conceptual framework of work ethics has been reviewed in terms of the concept of ethics and the concept of work ethics and the institutionalization of work ethics has been considered from two main points: The need of institutionalizing work ethics and the methods of institutionalizing work ethics.Work ethics are ethical rules that are dominant in businesses and these rules form a common denominator of the related individual and groups' ethical values related to businesses.The purpose of this study is to review the current work ethic perceptions of Kardemir A.Ş. managers and employees within the process of the institutionalization of work ethics. With reference to the fact that perception of human resources is one of the most important data at the beginning of the institutionalization process and that all the systems are built upon the objective of Companies to achieve perfection; this paper has become important especially in terms of shaping the process.This study has been carried out with the thought that institutional progress would be useful for the Company in terms of initial measurement with the suggestions on the evaluation of the managers and employees business ethics perceptions, which are determined at the beginning of institutionalization process at KARDEMİR A.Ş., within the process and on the active progress of the process.
Collections