Kültürel turistlerin seyahat tercihleri ve yiyecek-içecek beklentileri: Safranbolu örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizm temalı seyahatlerde yiyecek-içeceklerin müşteri ile buluşturulması sonucunda ortaya çıkan deneyimlerin öğrenilmesi, müşterinin memnuniyetini ve yeniden ziyaretini sağlama adına önemli bir gerekliliktir. Bununla birlikte müşterilerin farklı kişilik özellikleri ve sürekli değişen talepleri nedeniyle turizme yönelik hizmetlerde en az memnuniyet sergilenen hizmet alanlarından bir tanesi de yiyecek ve içecek hizmetleri oluşturmaktadır. Bu araştırmada, kültür turizmi temalı ziyaretlere katılan yerli turistlerin seyahat tercihleri ve yiyecek-içecek beklentileri arasındaki ilişki test edilmektedir. Bu doğrultuda UNESCO tarafından Dünya Kültür Mirası içerisinde gösterilen ve kültür turizmi için önemli bir varış noktası olan Safranbolu ilçesini ziyaret eden yerli turistlerden elde edilen veriler kapsamında seyahat tercihleri ve yiyecek-içecek beklentileri ilişkisi test edilmiştir. Bu amaç doğrultusunda 391 yerli turiste, Şubat 2016- Haziran 2016 döneminde veri toplamak amacıyla anket uygulanmıştır. Anket verileri kapsamında yerli turistlerin yiyecek-içecek beklentileri; hijyen ( hizmet sunumu ( , yemek ( ve salon atmosferi ( öncelik sırasında belirlenmiştir. Ayrıca yerli turistlerin seyahat tercihleri ile yiyecek-içecek beklentisi ilişkisine yönelik gerçekleştirilen Korelasyon Analizi kapsamında orta düzeyde (r=0,566; p=0,000) olmak üzere pozitif yönlü anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler : Kültürel turist, seyahat tercihi, yiyecekiçecekbeklentisi,Safranbolu Learning the experiences, which result from the meeting of the customers with the food and beverage related with tourism theme, is an important factor that shapes customer satisfaction levels and their revisit. Additionally, due to the personal traits of the customers and their different demands, food and beverage service has been one of the services with the lowest customer satisfaction. This study tests the relationship between the travel preferences of the domestic tourists that engage in cultural tourism and their expectations about food and beverage. Within this context, we analyzed data obtained from the domestic visitors, which visited the district of Safranbolu, a city that is a piece of the world heritage by the UNESCO and an important cultural tourism destination in Turkey. We obtained data by using survey on 391 tourists between February and June 2016. The study found that hygiene ( , service presentation ( ,quality of food ( , and the atmosphere of the saloon ( were determined as the expectations of the domestic tourists about the food and beverage services, respectively. Furthermore, correlation analysis on the relationship between the traveling preferences of the domestic tourists and their expectations on the food and beverage preferences found medium level (r=0,566; p=0,000) and positive meaningful relationship.KeyWords:Cultural Tourist, travel preference, expectations about food and beverage service, Safranbolu.
Collections