Coğrafya öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi ile ilgili yeterliliklerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, Coğrafya öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) yeterliliklerinin tespit edilmesi ve bu yeterliliklerin çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesidir. Çalışmaya, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Karabük il merkezi ve ilçelerinde görev yapmakta olan toplam 42 Coğrafya öğretmeni katılmıştır. Veri toplama aracı olarak, araştırmanın nicel kısmı için TPAB ölçeği kullanılmıştır. Nitel kısmı için araştırmacı tarafından, mevcut araştırma kapsamında geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS 19.0 programından yararlanılmıştır. Yüzde ve frekans değerleri, Kolmogorov- Smirnov (K-S) testi, Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Nitel analiz kısmında ise TPAB'nin alt boyutlarına uygun olarak betimsel analiz yapılmıştır.Araştırma sonuçları, Coğrafya öğretmenlerinin Teknoloji Bilgilerinin (TB) yeterli olmadığını göstermektedir. Coğrafya öğretmenlerinin Pedagojik Bilgileri (PB), teknolojiyi kullanmadaki bilgi ve becerilerine, meslekteki hizmet yıllarına, eğitim durumlarına ve cinsiyetlerine göre farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. TPAB'nin alt boyutlarından olan Alan Bilgisi (AB), öğretmenlerin en yüksek seviyede bilgi sahibi oldukları boyuttur. Ayrıca öğretmenlerin, Teknolojik Alan Bilgisi (TAB) düzeylerinin Teknolojik Pedagojik Bilgi (TPB) düzeylerine göre yüksek çıktığı görülmüştür.Öğretmenlerin TPAB'lerinin, öğretim süreçlerine entegrasyonunu daha iyi sağlamak için teknoloji kullanım sürelerinin artırılması, teknolojiyi kullanım amaçlarını daha işlevsel hale getirebilir.Anahtar Sözcükler :Coğrafya Öğretmenleri, Teknoloji Okuryazarlığı,Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) The main purpose of this research, Geography teachers technological pedagogical content knowledge (TPACK) and the identification of various variables to examine whether these competencies differ according to qualifications. The study included a total of 42 during the academic year 2015-2016 Geography teacher, it works in Karabük center and districts participated. As a data collection Tool, the quantitative portion of the study for the scale TPACK was used. For the quantitative portion by researchers is used semi structured interview form developed in the present study. Quantitative data analysis SPSS 19.0 benefited from the program. Percentage and frequency values Kolmogorov - Smirnov (k-s) test, Mann-Whitney u test, Kruskal Wallis H test was used. The qualitative analysis descriptive analysis was conducted in part in accordance with the size of the bottom of TPACK.Geography teacher survey results of the Technology Knowledge (TK) shows that is not enough. Pedagogical Knowledge (PK) geography teacher , their knowledge and skills in the use of technology, years of service to the profession, education status, reached the conclusion that differ according to gender . Content Knowledge (CK) of the lower dimensions, which is one of TPACK as teachers they have knowledge at the highest levelis the size.Also the teachers,the Technological Content Information (TAB) the level of Technological Pedagogical Knowledge (TPK) have been seen according to the level of going high.TPACK of teachers, improving the integration of technology into the teaching process to ensure better use of time, which may make the technology more functional purpose.Key Words : Geography Teachers, Technological Literacy, Technological Pedagogical and Content Knowledge (TPACK)
Collections