Konaklama işletmelerinin fiyatlandırma stratejileri ve yöntemlerine yönelik algıları: Safranbolu örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşen dünya ile beraber turizm sektörünün ivme kazanması, çeşitli sebeplerle konaklama işletmelerine duyulan ihtiyacın zaman içerinde artmasına sebep olmuş ve budurum rekabet koşullarını katılaştırmıştır. Bununla birlikte Turizm sektöründe yer alan işletmelerde fiyatlandırma unsurunun önemi konaklama sektöründe de karşımıza çıkmaktadır. Hizmet sektöründe üretim faktörünün emeğe dayalı olması konaklama sektöründe fiyatlandırma kararlarını alıken strateji ve polikalara başvurduğunu göz önüne sermektedir. Bu strateji ve politikalara uygun hedef ve amaçlarıyla uyumlu fiyatlandırma belirleyip uygulanabilir hale getirmek, işletmeler açısından önem taşımaktadır. Dolasıyla Turizm İşletmeleri açısından fiyatlandırma stratejileri ve fiyatlandırma yöntemlerinin belirlenmesi ve birbirleri üzerine etkisinin tespit edilmesi önemli hale gelmiştir. Bu çerçevede Karabük ili Safranbolu ilçesinin sahip olduğu tarihi, doğal ve kültürel değerleriyle faaliyette bulunan konaklama işletmelerindeki yöneticiler üzerine bir çalışma yapılmıştır. Yapılan çalışmalar sonucunda elde edilen veriler üzerinden yapılan analizlere göre, fiyatlandırma stratejileri ile fiyatlandırma yöntemi arasında çeşitli düzeyde ilişki ve etkilerin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca ankete katılan katılımcıların fiyatlandırma stratejilerine yönelik algılarının, fiyatlandırma yöntemleri üzerinde etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Development of tourism sector with the globalising world has increased the need for new tourism accomodations and these situations have made conditions of competition harder. Pricing policies are also important in the accomodation sector as in the case of establisments of tourism sector. Since the factor of production is based on labor it is obvious that policies and strategies have been applied while making pricing decision. It has great importance to determine adaptive pricing in accordance with these strategies and policies and make it applicable. Therefore it is necessary to determine the pricing strategies and methods and their effects to one another. The study on executives of tourism establishments which have historical, natural and cultural values in Safranbolu, Karabük has been conducted within this framework. The analysis of the study has indicated that there are various connections between pricing strategies and pricing methods. Furthermore,it has been concluded that the perceptions of survey participants towards pricing strategy have an effect on pricing methods.
Collections