Sanal tesettür mağazalarının sosyal bir olgu olarak tesettür alışkanlıklarındaki değişime etkisi: İstanbul`da üniversite okuyan kız öğrenciler örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşme bağlamında özellikle 1980 sonrası dönemde dünya konjektüründe gelişen ekonomik gelişmeler, değişen ekonomi politikaları ve muhtelif gelişmeler Türkiye'nin kültürel değişimini etkilemiştir. Türkiye'de liberalleşme, ekonomik kalkınmadan ekonomik büyümeye doğru yapılan atılımlar her kesimin gelir seviyesini değiştirdiği gibi özellikle yeşil sermaye denen dindar kesimin gelir seviyesinde de belirgin artışa neden olmuş bu artış neticesinde kapitalizimin üretiği islami tatil, yeşil pop, tesettür giyim ve modası gibi kavramlar da İslamcı kesimin hayatına girmiştir. Özellikle tüketim nesnesi haline gelen tesettürün algısındaki değişimin sanal mağazalar ekseninde değerlendirildiği çalışmamızda, tesettürün 80'lerden bu yana ekonomik, siyasi ve kültürel evrimi incelenmiş, başörtü sorunu ile kazandığı ivmenin sanal mağazaların yaygınlaşması ile nasıl hızlandığı, sanal mağazaların tesettür modasına olan direk ve dolaylı etkileri, sosyal paylaşım sitelerinin tesettür modasına etkisi irdelenmiş, konuyla ilgili yazılmış olan kitap, tez, katolog, dergi vb.. çalışmalar literatür taraması yoluyla kapsamlı bir şekilde incelenmiştir.İstanbul'da yaşayan 399 kız öğrenciye 49 soruluk bir anket uygulanarak araştırma gerçekleştirilmiştir. Çalışmamız neticesinde bir çok hipotez doğrulanmış, sanal tesettür mağazalarının tesettür algısındaki değişime etkisi gözlemlenmiştir. In the context of globalization, especially in the period after 1980, economic developments, the changes of economic policies in the world conjuncture affects the cultural exchanges and various developments in Turkey.Liberalization in Turkey, the process from economic development to economic growth, made increase the all income level especially religious group, called as Islamic capital. The result of the this economic growth, a significant increase in the level of income of the religious part of capitalism's, Islamic holiday, green pop, the Islamic cutting concepts such as fashion has entered into Islamic life.Especially, the change of the perception of the Islamic wear that is become a consumer object is appreciated in our study. Moreover the economic, political and cultural evolution of Islamci wear in the period after 1980, the speed of the change of the perception after the hijab problem, the effect of the e-commerce companies, instagram butiques and the social network sites to the perception and the fashion of islamic wear is examined, books, theses, catalogs, magazines such studies written on the subject were examined through a comprehensive literature review.A survey of 399 female students filled out a 49-question survey was approved practically living in Istanbul.In our study which several hypotheses have been confirmed, the effect of e-commerce companies on the change in the perception of the Islamic wear have been observed.
Collections